شهردار تهران در آیین افتتاح و بهره برداری از ۱۷ پروژه شهری مطرح کرد:

اختصاص واگن مترو از سوی دولت به شهرداری تهران / ارایه لایحه ساخت خانه‌های کوچک مقیاس از سوی شهرداری به دولت/ اغتشاشات خسارت زیادی به شهرداری وارد نکرد+فیلم

۱۳۹۸/۰۹/۰۵ - ۰۸:۴۵:۱۹
کد خبر: ۹۲۸۳۲۲
اختصاص واگن مترو از سوی دولت به شهرداری تهران / ارایه لایحه ساخت خانه‌های کوچک مقیاس از سوی شهرداری به دولت/ اغتشاشات خسارت زیادی به شهرداری وارد نکرد+فیلم
آیین افتتاح و بهره برداری از 17 پروژه مشارکتی، عمرانی و ترافیکی در منطقه 17 با حضور مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران ، پیروز حناچی شهردار تهران، محمود کلهری شهردار منطقه برگزار شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ شهردار تهران، در آیین بهره برداری از ۱۷ پروژه شهری به مواردی از جمله وضعیت خسارات ناشی از اغتشاشات به شهرداری تهران ،تمهیدات ویژه برای کاهش آلودگی هوا ،برخورد با مقصران اصلی ماجرای برف تهران،  ساخت خانه های کوچک مقیاس از سوی شهرداری و تامین واگن مترو اشاره کرد.

او در پاسخ به میزان خسارت ناشی از اغتشاشات  به شهرداری تهران گفت: خسارت چندانی وارد نشده است و تنها در حد چند خودرو و اتوبوس بی آرتی و یک ناحیه هم اندکی دچار خسارت شد.

حناچی ادامه داد: در خصوص بارش برف و اهمال برخی از مدیران نیز تصمیم گیری شد و برخی از آنها برکنار شدند که البته دلیلی نمی بینیم شلوغ کنیم و پرسرو صدا این موضوع را مطرح کنیم و این حرکت برای تمامی مدیران حوی پیام بود. چون درون سازمانی است.

به گفته شهردار تهران امروز استخر ویژه آقایان به نام ادم افتتاح شد و قبلا هم استخر حوا برای زنان افتتاح شده بود. تلاش می کنیم که با کمترین قیمت ممکن خدمات را در اختیار مردم قرار دهیم.

او در رابطه با مسئله فیلتر دوده افزود: فیلتر دوده بر برخی اتوبوس ها نصب است و از شرکت های دانش بنیان درخواست کردیم اقدانات لازم را در خصوص ساخت این فیلتر ها انجام شود تا نیازی به وارد کردن از خارج نداشته باشیم.

شهردار تهران درباره تدابیر شهرداری برای کاهش الودگی هوا گفت: بین ماه‌های آذر ودی هوای تهران دچار وارونگی می‌شود و آلودگی هوا به سطح زمین می‌رسد.

حناچی با تاکید بر اینکه منشاء آلودگی باید کنترل شود، بیان کرد: در ۲ هفته گذشته کنترل وسایل نقلیه سنگین را زیاد کردیم و استفاده کمتر از خودرو‌های شخصی یکی از راه‌های مناسب برای جلوگیری از افزایش آلودگی هوا است.

او با بیان اینکه به خاطر فشاری که به مردم در ساعت پیک ترافیک می‌آید عذر خواهی می‌کنم، اظهار کرد: در حال تلاش هستیم اتوبوس‌های جدید را اضافه کنیم.

شهردار تهران با بیان اینکه بخشی از واگن‌هایی که وارد می‌شود به صورت ساخته شده می‌آید تا زودتر استفاده از آن عملیاتی شود، تصریح کرد: البته جریان هوا و بارندگی هم در کاهش آلودگی هوا موثر است.

حناچی گفت: جریان هوای زیر ۱۰ متر در شرایط وارونگی اثر گذار است و این موضوع دست ما نیست.

او در خصوص طرح مسکن استیجاری بیان کرد: در خصوص متراژ این طرح صحبتی نشده، اما برای مسکن شیوه‌های طراحی مهم است، زیرا می‌تواند یک واحد کوچک را فاخر کند.

شهردار تهران افزود: لایحه مربوطه را به دولت ارسال کرده‌ایم و علاقه داریم ساخت آن را به بخش خصوصی بسپاریم.

حناچی در پاسخ به سوالی در خصوص انتقادات سردار رحیمی از طرح ترافیک جدید و تاکید او بر نا کار آمدی این طرح گفت: طی نامه‌ای به این اظهارات پاسخ کارشناسی داده‌ایم و لزومی هم ندارد که حتما آن را منتشر کنیم.

او در خصوص کاهش ۱ ساعته طرح ترافیک گفت: بررس نمودار‌ها نشان داد که با یک ساعت کاهش طح ترافیک تغییری در وضعیت ترافیک و آلودگی رخ نمی‌دهد و لذا این کار را انجام دادیم.

شهردار تهران در ادامه به موضوع امتیاز‌های بافت فرسوده پرداخت و افزود: هیچ یک از امتیاز‌های بافت فرسوده لغو نمی‌شود و پلاک‌های می‌توانند از امتیاز‌های خود استفاده کنند.

حناچی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ۵۰ میلون تومان وام بانکی می‌تواند برای نوسازی بافت فرسوده کمک حال سازندگان باشد، گفت: این موضوع مربوط به بانک‌ها و دستگاه‌های اقتصادی است، ولی ما به سهم خود برای مناطق جنوبی تسهیلات بیشتری می‌دهیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز