وزیر راه و شهرسازی کشورمان در دیدار با وزیر مسکن سوریه مطرح کرد؛

تنظیم پیش‌نویس برنامه اجرایی تفاهم‌نامه منعقده بین دو کشور ایران و سوریه

۱۳۹۸/۰۹/۰۵ - ۰۹:۴۷:۳۵
کد خبر: ۹۲۸۳۶۰
تنظیم پیش‌نویس برنامه اجرایی تفاهم‌نامه منعقده بین دو کشور ایران و سوریه
وزیر راه و شهرسازی کشورمان با اعلام اینکه پیش‌نویس برنامه اجرایی تفاهم‌نامه منعقده بین دو کشور ایران و سوریه در سفر هیات سوری به ایران تنظیم و با توافق در روزهای آتی به امضا می‌رسد بر رفع مسائل دو کشور در موضوعات حمل و نقل، گمرک و بانک تاکید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، کشورمان در دیداری که در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی با سهیل عبداللطیف وزیر مسکن و خدمات‌عمومی جمهوری سوریه داشت، ضمن اشاره به اینکه در مدت یکسالی که مسئولیت وزارت راه و شهرسازی را پذیرفته سومین دیداری است که با وزیر مسکن سوریه دارد، گفت: در سفرهای پیشین سند راهبردی بین دو کشور به امضا رسید و خوشبختانه این سند راهبردی شرایط را بهتر از گذشته کرده است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تمامی نقشه‌های دشمنان ایران یکی پس از دیگری نقش بر آب شده است به سخنان یکی از شهدای والامقام ایران؛ شهیدبهشتی مبنی بر اینکه «آمریکا از دست ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر» اشاره کرد و افزود: این جمله یک حقیقت است و نشان داد که جبهه حق بر جبهه باطل پیروز است.

اسلامی ادامه داد: ایران و سوریه گفتگوها و تفاهم هایی فراوانی با همه داشته و زمینه های فعالیت مشترک دو کشور در بحث زیرساخت، مسکن و کیفیت بخشی به زندگی مردم فراوان است که باید بر آنها تاکید کرد.

عضو کابینه دولت دوازدهم خاطرنشان کرد: با تلاش های گسترده ای که صورت گرفته امروز روابط بخش خصوصی دو کشور ایجاد شده و اتاق مشترک بین ایران و سوریه شکل گرفته و با اهتمام ویژه ای که سفرای دو کشور دارند کار در حال پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه روز (پنجم آبان‌ماه) دیدار و گفتگویی بین وزرای دو کشور با حضور شرکت‌های خصوصی و دولتی دو کشور در اتاق بازرگانی انجام خواهد شد، توضیح داد: اشتیاق فراوانی در بخش های خصوصی ایران برای همکاری با شرکت های سوری وجود دارد و حقیقتا شرکت های ایرانی مشتاق همکاری با سوریه هستند.

اسلامی تصریح کرد: بازدید و مذاکرات مسئولان ارشد و شرکت های سوریه در اتاق بازرگانی، نقطه عطف در سازندگی سوریه ایجاد خواهد کرد.

وزیر راه و شهرسازی بر ایجاد شرایط مناسب همکاری دو کشور ایران و سوریه تاکید کرد و گفت: محورهای همکاری دو کشور در موضوعات عمران و مسکن مشترک است که در این خصوص، تشکیل و ایجاد شرکت مشترک بین دو کشور ضرورت دارد. در صورت ایجاد شرکت مشترک بین دو کشور ایران و سوریه، مذاکراتی که انجام می‌شود با حصول به نتیجه است و می‌تواند سرآغاز همکاری مشترک دو کشور در زمینه بازسازی باشد.

این مقام مسئول در دولت دوازدهم حوزه‌های عمران و مسکن را حوزه هایی عنوان کرد که با سرمایه ‌گذاری بخش خصوصی قابل انجام است و افزود: با تعریف الگوهای مشخص همکاری مشترک دو کشور، تامین منابع انجام خواهد گرفت و ادامه فعالیت دو کشور و شرکت های سرمایه گذار دو کشور ایران و سوریه تسهیل می شود.

عضو کابینه دولت دوازدهم در ادامه، فعالیت های آتی دو کشور و گسترش فعالیت را منوط به اتصال سیستم بانکی سوریه به سیستم بانکی ایران عنوان کرد و توضیح داد: سازندگی موجب تعلق و ایجاد حب در بین مردم جامعه می شود و مانند یک مشعل عمل می کند. بنابراین باید تلاش کنیم تا جوهر امید در بین مردم دو کشور ایران و سوریه فروزان بماند.

وزیر راه و شهرسازی کشورمان در خصوص تبادلات تجاری بر حل مسائل حمل و نقل و گمرک و بانک تاکید کرد و گفت: تلاش های فراوانی انجام دادم تا اجلاس سه جانبه ایران، عراق و سوریه ایجاد شود.

وی تاکید کرد: در سطح کارشناسی، گفتگوهای فراوانی انجام شده که باید این گفتگوها در سطح وزرا انجام شود تا مصوباتی در این خصوص اخذ و کار آغاز شود.

اسلامی انجام بسیاری از فعالیت‌های ساخت و ساز را در حوزه مسکن توسط شرکت عمران شهرهای جدید و عمران را توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل قابل انجام برشمرد و توضیح داد: سفر هیات سوری به ایران سفری مهم و پربار است و کمک می کند تا سنگ بنای سازندگی در بخش راه و بخش مسکن، ایجاد شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز