وضعیت انرژی‌های تجدیدپذیر ایران تا پایان آبان‌ماه؛

ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور به ۸۴۷ مگاوات رسید

۱۳۹۸/۰۹/۰۵ - ۱۰:۳۹:۲۰
کد خبر: ۹۲۸۴۰۰
ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور به ۸۴۷ مگاوات رسید
تاکنون از منابع تجدیدپذیر حدود چهار میلیارد و 405 میلیون کیلووات ساعت، انرژی تولید شده که این میزان تولید برق توانسته از انتشار سه میلیون تن گاز گلخانه‌ای در کشور بکاهد.

به‌گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ این میزان تولید انرژی‌های نو باعث شده بیش از یک میلیارد و 251 میلیون مترمکعب از مصرف سوخت‌های فسیلی در ایران که جزو عوامل اصلی آلایندگی هوا در کشور است، کاسته و بیش از 969 میلیون لیتر در مصرف آب نیز صرفه‌جویی شود.

عملکرد نیروگاه‌های تجدیدپذیر، 451 میلیون کیلووات ساعت کاهش تلفات در شبکه برق را به همراه داشته و موجب عدم انتشار 18 هزار تن آلاینده‌های محلی شده است.

هم‌اکنون 360 مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر درون کشور در حال احداث است و ظرفیت نصب شده انرژی‌های نو به 847 مگاوات رسیده است. همچنین تاکنون 118 نیروگاه تجدیدپذیر مگاواتی در کشور نصب شده و 35 نیروگاه مگاواتی دیگر نیز در حال احداث است.

بر اساس این گزارش، تاکنون سه هزار و 558 نیروگاه خورشیدی مقیاس کوچک در کشور نصب شده و دو هزار و 500 نیروگاه دیگر نیز در حال نصب است. همچنین حجم سرمایه‌گذاری غیردولتی در این بخش به بیش از 125 هزار میلیارد ریال رسیده است.

بررسی اعداد و ارقام موجود در این بخش حکایت از آن دارد که 43 درصد نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور از نوع خورشیدی، 36 درصد از نوع بادی، 11 درصد از نوع برق‌آبی کوچک، یک درصد از نوع زیست توده و یک درصد بازیافت حرارتی و توربین‌های انبساطی است.

نظر شما