در گفتگو با یک مدرس حوزه و دانشگاه مطرح شد؛

غرویان: با وجود اختلاف نظرها باید همواره کنار یکدیگر بود/ صداوسیما باید عامل وحدت باشد، نه عامل به وجود آمدن تفرقه!

۱۳۹۸/۰۹/۰۶ - ۰۴:۳۸:۵۵
کد خبر: ۹۲۸۴۰۱
غرویان: با وجود اختلاف نظرها باید همواره کنار یکدیگر بود/ صداوسیما باید عامل وحدت باشد، نه عامل به وجود آمدن تفرقه!
حجت‌الاسلام والمسلمین غرویان گفت: متاسفانه برخی از افراد نمی خواهند بپذیرند دشمنان به دنبال به وجود آمدن چنین اختلافاتی هستند. سال‌های سال است که تندروی‌ها وافراطی‌گری‌ها وجود داشته اما آیا تا به حال نتیجه‌ای این موضوعات حاصل شده است؟

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ آحاد مردم پایتخت بار دیگر برای حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و عمل کردن به منویات مقام معظم رهبری در روز دوشنبه (4 آبان ماه) به خیابان‌ها آمدند تا ثابت کنند همواره پشتیبان حاکمیت هستند اما در این بین بودند افرادی که همچون گذشته به اعمال تفرقه افکنانه خود پرداختند و سعی در ایجاد فضایی مسموم و نشان دادن شکاف میان مردم و دولت داشتند. در حالی‌که دولت منتخب همواره سعی به نزدیک شدن با مردم داشته و از بروز رفتارها و اعمالی که باعث به وجود آمدن شکاف و یا تفرقه بشود نیز خودداری کرده است.

حضور چنین افرادی قابل پیش‌بینی بود، چون در تمامی دوران‌ها شاهد بودیم چنین افرادی حضور داشته‌ و به کارهای شنیع خود پرداخته‌اند اما مبحث قابل توجه رفتار رسانه ملی به عنوان بزرگترین و اصلی‌ترین رسانه کشور در این خصوص بود، رفتاری کاملا زننده که چیزی جز دامن زدن به مباحث تفرقه افکنانه را در پی نداشت و با پوشش تصویری گسترده شعارهایی که علیه دولت داده می‌شد، لحظه به لحظه آتش تفرقه را بیشتر و بیشتر می‌کرد و آب به آسیاب دشمن می ریخت.

در این خصوص به سراغ حجت الاسلام و المسلمین محسن غرویان، مدرس حوزه و استاد دانشگاه، رفتیم و گفتگویی با وی داشتیم.

حجت الاسلام والمسلمین غرویان در رابطه با بروز رفتارهای تفرقه افکنانه در راهپیمایی‌ها و تجمعات به خبرنگار خبرگزاری برنا گفت: تا زمانی که در کشور خود شاهد چنین رفتارها و اخلاق ها باشیم و تفرقه، جدایی و شکاف میان دولت و ملت را در اولویت قرار دهیم، بحران‌های ما حل نخواهد شد بلکه این بحران‌ها تشدید خواهد شد.

این استاد دانشگاه افزود: حتی با وجود اختلاف نظرهای فراوان، در مسائل کلان و استراتژیک باید در کنار یکدیگر بود تا اجازه داده نشود وحدت میان تمامی آحاد جامعه از بین برود.

این مدرس حوزه با بیان اینکه چنین رفتارها و توهین‌هایی نسبت به دولتمردان به هیچ عنوان درست نیست، اظهار کرد: اتخاذ چنین مواضعی برابر دولتمردان کاملا برخلاف منویات مقام معظم رهبری است. باید دست به دست هم داد تا بتوان مقابل مشکلات پیروز شد. اگر بخواهیم با استفاده از رفتارهای زننده و تفرقه‌افکنانه یکدیگر را از بین ببریم چیزی جز خوشحالی بیگانگان در پی نخواهد داشت. دشمنان ما به دنبال چنین موضوعاتی هستند و سعی بر این دارند کشور ما را درگیر جنگ های داخلی کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین غرویان در ادامه به رفتارهای صداوسیما در این خصوص پرداخت و عنوان کرد: صداوسیما به عنوان اصلی‌ترین رسانه کشور به میزان قابل توجهی تاثیرگذاری لازم در میان آحاد مردم دارد. چنین اختلاف افکنی‌هایی که در قالب‌های مختلف و از راه‌های گوناگون مانند پوشش گسترده شعارها از سوی صداوسیما صورت می‌پذیرد، مسائل کشور را به هیچ عنوان حل نمی‌کند و بحران را شدت می‌بخشد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: متاسفانه برخی از افراد نمی‌خواهند بپذیرند دشمنان به دنبال به وجود آمدن چنین اختلافاتی هستند. سال‌های سال است که تندروی‌ها وافراطی‌گری‌ها وجود داشته اما آیا تا به حال نتیجه‌ای از این موضوعات حاصل شده است؟ باید گفت خیر، چون هیچ‌گاه تندروی نتیجه‌ای مطلوب در بر نداشته است.

این مدرس حوزه در پایان گفت: باید واقعیت جامعه سیاسی ایران به درستی شناخته شود و این اختلاف نظرها به عنوان واقعیت‌های عیان جامعه پذیرفته شود و در کنار آن نیز هر روز اشتراکات بزرگ و بزرگ‌تر شود. صدا وسیما نیز به عنوان یکی از عوامل اثرگذار در جامعه ایرانی باید به دنبال ایجاد وحدت و همگرایی باشد و در واقع خود را تبدیل به یک عامل وحدت درون جامعه ایرانی کند، نه این‌که هرچه بیشتر به دنبال عمیق ساختن شکاف‌ها باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز