چرا قرار وثیقه محمد علی نجفی باطل شد؟

۱۳۹۸/۰۹/۰۶ - ۱۰:۱۲:۳۶
کد خبر: ۹۲۸۸۵۴
چرا قرار وثیقه محمد علی نجفی باطل شد؟
محمد علی نجفی چندی پیش با قرار وثیقه آزاد می شود و پس از 24 ساعت مجدد به زندان باز می گردد. ماجرا از چه قرار بود؟

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ در جلسه تجدید نظر دادگاه شهردار اسبق تهران که به جرم قتل عمد میترا استاد محکوم شده بود ، نماینده دادستان عنوان کرد که به دلیل عدم تامین قرار وثیقه، نجفی در حال حاضر در اوین به سر می برد.

نجفی گلایه ای را در این خصوص  عنوان کرد و گفت: من وثیقه را ارائه داده ام و آزاد شدم اما در روز جمعه و بعد از 24 ساعت این قرار ملغی شد و من دوباره به زندان بازگشتم. حتی نتوانستم با خانواده ام خداحافظی کنم.

قاضی محمدی کشکولی در پاسخ به محمد علی نجفی گفت:  باید فضاسازی انجام نشود، یکی از عوامل فضاسازی شما و دوستان و همچنین وکلایتان و سایر افرادی که به موضوع علاقمندید بوده اید. قانون گفته است که در امور جنایی باید وثیقه یا هر قرار دیگری با اوضاع واحوال پرونده در قانون مشخص شود.

قاضی محمدی کشکولی ادامه داد: رعایت مصادیق مربوط به متهم باید صورت بگیرد، طبق قانون بازداشت موقت منتفی شد که تاکید کردیم جنابعالی متهم معمولی نیستید و جایگاه شخصی و سوابق شما از عادی نیست و تا زمانی که نظم اجتماعی مقرر شود امنیت شما حفظ شده و قرار تغییر نخواهد کرد. به خانواده و دو وکیل شما گفتیم که با توجه مسائلی عنوان شده است می توانند وثیقه ارائه دهند که با موافقت معاون دادگستری آزاد شدید و شرط بر این موضوع بود که حاشیه ای انجام نشود تا امنیت شما به مخاطره نیفتد. دیروز هم آقایی که در گذشته وکیل شما بوده اظهاراتی را داشته که خارج از واقعیت بوده و آدم ممکن است این مطالب را تنها در خواب ببیند.

قاضی محمدی کشکولی اضافه کرد: شما نباید گلایه کنید، دادگاه مسئولیت دارد تا زمانی که حکم به مرحله پایانی برسد این قرار را تغییر بدهد، ممکن است تبانی صورت بگیرد و امنتی شما به خطر بیافتد، شما آزاد شدید و ما تشخیص دادیم قرار شما تشدید شود. برادر زاده شما قرار وثیقه ارائه داد و در وقت کشیک این قرار صادر شد، جرم هم همیشه در وقت اداری صورت نمی گیرد.

قاضی محمدی کشکولی با بیان اینکه مرجع قضائی باید کشیک داشته باشد و بحث جمعه و شنبه ندارد، اظهار کرد: باطل شدن قرار شما بیشتر به دلیل مسائل امنیتی بوده است و موازین قانونی رعایت شده است. هیات قضائی ممکن است دوباره تصمیم بگیرد که وثیقه را تشدید کند.

نجفی خطاب به قاضی محمدی کشکولی گفت: از شما تشکر می کنم که در مرحله اول قرار را به تامین تبدیل کردید و در 24 ساعت آزاد شدم، خودم و وکلای من و هیچ یک از اعضای خانواده ام خبر آزادی را اعلام نکردیم، خبر آزادی از سوی دادگستری اعلام شد و اینکه دوباره قرار من تغییر کرد حتما مصلحتی بوده است.

قاضی محمدی کشکولی در خطاب به نجفی گفت: دیگران مصاحبه کردند و همچنین داماد شما در این خصوص مصاحبه ای را انجام داده که در پرونده موجود است، ما اجازه نمی دهیم خللی وارد شود.

نجفی در پاسخ به قاضی عنوان کرد: هیچ یک از اعضای خانواده من خبر آزادی ام را اعلام نکرده اند و پس از اعلام دادگستری این مصاحبه انجام شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز