تجهیز ۵۰ اتوبوس تندرو به فیلترهای دوده نسل جدید

۱۳۹۸/۰۹/۰۶ - ۱۲:۱۹:۵۹
کد خبر: ۹۲۸۹۷۵
تجهیز ۵۰ اتوبوس تندرو به فیلترهای دوده نسل جدید
معاون شهردار تهران از نصب ۵۰ فیلتر دوده دیگر بر روی اتوبوس‌های تندرو خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محسن پورسیدآقایی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، در مراسم افتتاحیه نصب فیلترهای جاذب دوده بر روی اتوبوس‌های دو کابین اظهار داشت: یکی از اقداماتی که در مسیر کاهش آلودگی هوا در شهرها باید انجام گیرد نصب فیلتر جاذب دوده است که این فیلترها حتی اگر دوده استاندارد باشد نیز جلوی انتشار آن را می‌گیرد.

وی افزود: همه اتوبوس‌ها در پایتخت از سال پیش معاینه فنی آنها انجام گرفت و تقریباً همه اتوبوس‌ها در حد استاندارد کار می‌کنند ولی وجود دوده، ویژگی ذاتی وسایل نقلیه دیزلی است.

پورسیدآقایی با اشاره به اینکه استفاده از فیلتر جاذب دوده در بسیاری از کشورهای جهان مورد توجه قرار گرفته و تکنولوژی روز دنیا محسوب می‌شود، گفت: 700 اتوبوس بی‌آر‌تی دو کابین مربوط به شرکتی است که در حوزه فیلتر جاذب دوده کار می‌کند و نگرانی‌هایی داشتیم که این فیلترها به اتوبوس‌ها آسیب وارد کند که با نصب فیلتر توسط شرکت تولیدکننده اتوبوس نگرانی ما در مورد صدمه و آسیب به موتور رفع شد.

معاون شهردار تهران بیان داشت: در دوره نخست 50 اتوبوس دو کابین آماده نصب فیلتر جاذب دوده شده که 20 مورد آنها تقریباً کار آنها به اتمام رسیده و هر روز یک اتوبوس دیگر به این تعداد افزوده می‌شود امیدواریم این روند ادامه داشته باشد تا همه اتوبوس‌های شهری مجهز به این سیستم شوند.

نظر شما