زخمی شدن محیط‌بانان چهارمحال و بختیاری در درگیری با شکارچیان غیرمجاز

۱۳۹۸/۰۹/۰۶ - ۱۲:۵۳:۲۷
کد خبر: ۹۲۹۰۱۰
زخمی شدن محیط‌بانان چهارمحال و بختیاری در درگیری با شکارچیان غیرمجاز
مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: 2 تن از محیط بانان منطقه حفاظت شده سبزکوه در درگیری با متخلفان شکار غیرمجاز مصدوم شدند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ شهرام احمدی گفت: در جریان گشت و کنترل مأموران یگان حفاظت محیط زیست استان در منطقه حفاظت شده سبزکوه، محیط بانان موفق به شناسایی یک مورد تخلف شکار غیرمجاز در این منطقه می‌شوند. وی افزود: ماموران با دو نفر متخلف شکار غیرمجاز روبه‌رو می‌شوند و از آنجایی که شکار این متخلفان غیرمجاز صورت گرفته بود، با مأموران یگان حفاظت محیط زیست درگیر شدند و درجریان این درگیری اقدام به تیراندازی به سمت مأموران کردند.

احمدی تصریح کرد: این متخلفان یک اسلحه شکاری و یک اسلحه جنگی غیرمجاز داشتند که تیراندازی شکارچیان غیرمجاز منجر به اصابت گلوله ساچمه و مصدوم شدن دو محیط بان از ناحیه صورت و پا شد.

وی ادامه داد: در جریان تعقیب و گریز شکارچیان غیرمجاز، یک رأس کل شکار شده به همراه برخی ادوات شکار را در محل جا گذاشته و با استفاده از تاریکی شب و توپوگرافی منطقه متواری شدند.

این مقام مسئول عنوان کرد: با وجود شناسایی اولیه و شواهد موجود، تحقیقات لازم برای شناسایی شکارچیان غیرمجاز و متخلفان انجام شده و با توجه به وجود سرنخ های لازم از طریق مجاری قانونی پیگیری های لازم برای دستگیری متخلفان در حال انجام است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در پایان خاطرنشان کرد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست در انجام وظایف و برخورد قاطع با متخلفان بدون هیچ ملاحظه ای عمل خواهند کرد.

منطقه حفاظت شده سبز کوه با وسعت ۵۶,۳۰۸ هکتار در فاصله ۱۵۰ کیلومتری از مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد. این منطقه در شهرستان های بروجن، لردگان و کیار قرار دارد

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز