مهمترین اخبار اجتماعی هفته؛

آقای شهردار بازداشت شد/ وزیر ارتباطات عذرخواهی کرد/ نجفی باز هم دادگاهی شد/ عفو هفت دانشجو

۱۳۹۸/۰۹/۰۷ - ۰۵:۵۲:۲۷
کد خبر: ۹۲۹۱۳۰
آقای شهردار بازداشت شد/ وزیر ارتباطات عذرخواهی کرد/ نجفی باز هم دادگاهی شد/ عفو هفت دانشجو
در این گزارش مهم‌ترین اخباری که طی هفته گذشته در رسانه ها منتشر شده است را با هم خواهیم خواند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ بخشی از اتفاقات مهم حوزه اجتماعی به شرح زیر است:

چهره جنجالی هفته: محمدعلی نجفی

دادگاه محمدعلی نجفی، شهردار اسبق تهران؛ با حضور خبرنگاران و به صورت علنی برگزار شد.

محمدعلی نجفی محکوم به قتل میترا استاد در دادگاه تجدیدنظر حاضر شد و بر غیر عمدی بودن این اقدام اصرار داشت. این در حالی بود که نماینده دادستان خواستار اشد مجازات برای شهردار اسبق تهران شد.

در جریان بخش دوم دادگاه تجدید نظر محمد علی نجفی که به اتهام قتل همسر دوم خود میترا استاد محکوم شده بود، 3 تن از کارشناسان اسلحه و 2 تن کارشناسان پزشکی قانونی، از سوی قاضی کشکولی احضار شدند و به اظهار نظر پرداختند.

عذرخواهی هفته: وزیر ارتباطات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ارتباطی ویدیویی از عموم مردم به دلیل قطع اینترنت و مشکلات ناشی از آن در یک هفته اخیر عذرخواهی کرد.

دغدغه هفته: برقرار اتصال اینترنت‌ها

قطعی اینترنت خطوط ثابت (ADSL) در استان‌های در هرمزگان، کرمانشاه، اراک، مشهد، قم، تبریز، همدان، بوشهر و بخش‌هایی از تهران در روز 30 آبان‌ماه و همچنین قطعی اینترنت همراه در استان‌های مرکزی، قم، قزوین، کهگیلویه و بویراحمد، آذربایجان شرقی، هرمزگان، بوشهر و تهران (به جز شهرستان‌های غرب استان) در 6 آذرماه برطرف شد.

خبر خوش هفته: خانه دار شدن فرهنگیان و کارگران

وزیرآموزش و پرورش در امضای تفاهم‌نامه همکاری با وزارت راه و شهرسازی از احداث ١٧٠هزار واحد مسکونی ویژه فرهنگیان و همچنین از امضا تفاهم‌نامه‌ای با وزارت کار به منظور احداث 200 هزار واحد مسکونی برای کارگران خبر داد.

تعیین تکلیف هفته: اعلام زمان اجرای رتبه‌بندی معلمان

وزیر آموزش و پرورش از آغاز تبدیل وضعیت استخدام معلمان حق‌التدریسی از 2 آذرماه خبر داد.

همچنین محسن حاجی میرزایی در 3آذرماه در توییتر خود از اجرای شدن عملیات رتبه‌بندی از هفته آینده و اینکه امتیازهای جدید از ابتدای مهرماه برای همه معلمان محاسبه، اعمال و پرداخت می‌شود خبر داد.

آزمون هفته: استخدامی دستگاه‌های اجرایی

هفتمین آزمون استخدامی مشترک 22 دستگاه‌ اجرایی با شرکت حدود 521 هزار و 973 داوطلب داوطلب در روز 30آبانماه برگزار شد.

کمک هفته: واریز کمک‌های معیشتی به حساب مردم

در پی افزایش قیمت بنزین واریز یارانه حمایت معیشتی از ۲۸ آبان آغاز شد و در مرحله نخست، یارانه ۲۰ میلیون ایرانی واریز شد. در تاریخ ۳۰ آبان یارانه ۲۰ میلیون نفر دیگر واریز و بر اساس برنامه‌ریزی اعلام شده از سوی دولت ساعت ۲۴ دوم آذرماه یارانه ۲۰ میلیون نفر بعدی به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

***

تمهیدات هفته: کاهش زمان اجرای طرح ترافیک

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص کاهش یک ساعته زمان اجرای طرح ترافیک و طرح محدوده کنترل آلودگی هوا اطلاعیه داد.

اطلاعیه هفته: نحوه ثبت‌نام کمک معیشتی دولت

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای افرادی که کمک معیشت خانوار دریافت نکرده‌اند، تمهیداتی در نظر گرفته است.

افرادی که فکر می‌کنند، مشمول کمک معیشتی دولت هستند اما پرداختی به آن‌ها صورت نگرفته، کدملی خود را از طریق تلفن همراه ثبت شده به نام سرپرست خانوار به سامانه #۶۳۶۹* ارسال کنند و طی ۲۴ ساعت برای آنها کد رهگیری ارسال می شود.

در همین راستا سخنگوی طرح معیشت از فعال شدن سامانه ثبت اعتراض خبر داد و گفت:‌ واحد USSD موظف به ارسال پیامک برای همه افراد بوده و ممکن است در موارد خاص سیستم کال سنتر تماس گرفته و برای افراد کد رهگیری را می‌خواند.

بخشش هفته: عفو هفت دانشجو

هفت تن از فعالان دانشجویی مشمول عفو اخیر رهبر معظم انقلاب در هفدهم ربیع‌الاول شده‌اند.

دستگیری هفته: شهردار آذرشهر

شهردار آذرشهر به همراه یک شهروند دیگر آذرشهری به اتهام تبانی دستگیر شدند. کلاهبرداری برای بردن مالِ غیر از دلایل این بازداشت عنوان شده است. نام دو عضو فعلی شورای شهر آذرشهر نیز در این پرونده به چشم می‌خورد. همچنین گفته می‌شود این پرونده بابت املاک شهرداری آذرشهر بوده است.

تسهیلات هفته: ویزای قزاقستان برای ایرانیان

سفیر قزاقستان در ایران از امضای تفاهم‌نامه‌ای درباره تسهیل صدور روادید برای ایرانیان خبر داد و گفت: در نظر داریم تا دعوتنامه را حذف کرده و برای هر سه گردشگر ایرانی یک ویزای گروهی صادر کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز