سرهنگ نجفی خبرداد:

انهدام باند سارقان منزل در پایتخت

۱۳۹۸/۰۹/۰۷ - ۱۵:۲۷:۵۸
کد خبر: ۹۲۹۴۲۰
انهدام باند سارقان منزل در پایتخت
معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری ۳ سارق منزل و یک مالخر خبر داد و گفت: تا کنون به سرقت‌های منازل به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال اعتراف کرده اند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سرهنگ کارآگاه احمد نجفی گفت: ساعت ۹ شب سیزدهم دی‌ماه ۹۵ ماموران کلانتری ۱۳۳ شهرزیبا برابر گزارش یکی از شهروندان به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سرقت منزل به محل حادثه مراجعه کردند. با مراجعه ماموران کلانتری در محل شاکی اظهار داشت ساعت ۱۲ امروز از منزل خارج شدم و در ساعت ۲۱:۰۰ که مراجعه کردم، متوجه شدم قفل در ورودی تخریب شده و سارق یا سارقان وارد منزل شده اند.

وی ادامه داد: شاکی مدعی بود سارقان اموالی از قبیل سرویس طلا، ۲ عدد دستبند، ۳ حلقه انگشتر، ۴ عدد ربع سکه، یک عدد نیم سکه، ۲ عدد سکه تمام و یک عدد سکه پارسیان و دستبند طلا بچه‌گانه و ۱۰۰ هزار تومان پول نقد را به سرقت برده‌اند.پرونده ابتدا به پایگاه دوم ارجاع شد و سپس برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی با اشاره اینکه کارآگاهان در تحقیقات اولیه به دست آوردند که ۲ مرد جوان مرتکب سرقت شده‌اند، افزود: بعد از گذشت ۲ سال یکی از متهمان ۲۳ ساله بی‌کار، معتاد به شیشه و هروئین و مجرد و دارای سابقه سرقت منزل، در اردبیل هنگام ارتکاب سرقت منزل دستگیر می‌شود و در آن پرونده اعتراف می‌کند با همدستی فردی به نام شاهین ۲۵ ساله، دارای سابقه سرقت و آدم‌ربایی، بی‌کار، معتاد و متاهل و همسر وی به نام مریم ۳۰ ساله و دارای سابقه حمل مواد و... در شهر‌های مختلف از جمله تهران دست به سرقت می‌زدند.

نجفی ابراز داشت: بعد از انجام پیگیری‌های قضائی و پلیسی، متهم از اردبیل برای شناسایی و معرفی محل‌های سرقت خود به رشت اعزام می‌شود و همین هنگام شاهین که تحت تعقیب پلیس قرار داشت در اسلامشهر به اتهام سرقت منزل دستگیر می‌شود ولی همسرش از محل می‌گریزد.

این مقام انتظامی ادامه داد: متهم از رشت به پایگاه پنجم منتقل می‌شود و در آنجا نیز به سرقت منزل با همدستی شاهین و مریم اعتراف می‌کند. سپس شاهین از زندان به پایگاه هشتم منتقل می‌شود و در همین هنگام کارآگاهان موفق به دستگیری مریم در نسیم شهر شدند.

وی با اشاره به اینکه شاهین و مریم در معرفی محل‌هایی که تاکنون مورد سرقت قرار داده‌اند به مناطق نازی‌آباد، یافت‌آباد، عبدل‌آباد، دولت‌آباد و مشیریه اشاره کرده‌اند، ادامه داد: شاهین در تشریح شیوه و شگرد خود در سرقت از منازل اظهار داشت با علی و همسرم بچه محل بودیم و سرقت از منازل را از سال ۹۵ آغاز کردیم. شگرد ما به این شکل بود که پس از انتخاب منزل مورد نظر، من و علی با تخریب درب وارد منازل می‌شدیم و مریم در خودرو منتظر ما می‌ماند و پس از انجام سرقت هر ۳ با خودروی مریم متواری می‌شدیم. ما بیشتر طلا و پول سرقت می‌کردیم. درآمد حاصل از فروش اموال سرقتی را صرف خوشگذرانی و هزینه‌های زندگی می‌کردیم و علی همان سال ۹۵ با درآمد حاصل از دزدی برای خود یک‌دستگاه ۲۰۶ خرید و آپارتمان مجردی اجاره کرد.

معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی پایتخت گفت: متهمان علاوه به انجام سرقت در شهر‌های رشت، اردبیل و اسلامشهر تاکنون به انجام ۱۰ فقره سرقت منزل در شهر زیبا و ۷ فقره سرقت منزل در نارمک اعتراف کرده اند.

وی با بیان اینکه علاوه بر سارقان، مالخر اموال سرقتی نیز دستگیر شده، تصریح کرد: ارزش ریالی اموالی که تاکنون توسط متهمان به سرقت رفته بالغ بر یک‌میلیارد تومان برآورد شده و متهمان در حال حاضر با دستور بازپرس شعبه ۸ دادسرای ناحیه ۳۴ تهران برای شناسایی سایر مال باختگان و روشن‌شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی پایتخت قرار دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز