از ابتدای آذر؛

انعقاد قرارداد جدید بیمه تکمیلی درمان ایثارگران

۱۳۹۸/۰۹/۰۹ - ۱۵:۱۹:۰۸
کد خبر: ۹۳۰۰۸۶
انعقاد قرارداد جدید بیمه تکمیلی درمان ایثارگران
معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران از انعقاد قرارداد بیمه تکمیلی درمان ایثارگران از ابتدای آذر امسال خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ عبدالرضا عباسپور گفت: مناقصه انتخاب شرکت بیمه‌گر بیمه تکمیلی درمان ایثارگران یکی از بزرگ‌ترین مناقصه‌های بیمه‌ای در کشور است و حضور تمام شرکت‌های بیمه‌گر در این مناقصه آزاد و بدون مانع است.

وی گفت: ما انتظار داریم تا بهترین خدمات به ایثارگران ارائه و منافع این عزیزان از همه جهت تأمین شود.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر نظارت دقیق نهاد‌های نظارتی کشور بر روند برگزاری مناقصه گفت: تمام شرکت‌های بیمه‌گر امکان ارائه پیشنهاد‌های خود را برای این مناقصه داشتند که بر این اساس شرکت بیمه دی با توجه به بررسی کمیته فنی و قیمت قابل قبول به‌عنوان برنده این مناقصه انتخاب شد و این بیمه‌گر از ابتدای آذر به مدت یک سال بیمه تکمیلی درمان ایثارگران را بر عهده خواهد داشت.

عباسپور خاطرنشان کرد: بر اساس این قرارداد تعداد بیمه‌شدگان پایه حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر است. بیمه‌شدگان شامل تمام جانبازان و آزادگان به همراه خانواده قانونی تحت تکفل آنان، والدین شهید، همسران و فرزندان شهداست که اسامی آن‌ها توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران به شرکت بیمه‌گر ارائه می‌شود. موضوع این بیمه نیز جبران هزینه‌های پزشکی و اعمال جراحی ناشی از بیماری و حوادث مشمول بیمه مازاد بر بیمه خدمات درمانی پایه است. بر اساس قوانین مرتبط، ایثارگران شاغل دستگاه‌ها در صورت تمایل می‌توانند از خدمات بیمه تکمیلی دستگاه مربوط بهره‌مند شوند که در این صورت دستگاه مربوط باید اسامی این افراد را جهت حذف از سیستم بیمه‌ای بنیاد اعلام کند.

وی در ادامه با اشاره به برخی مشکلات در اجرای قرارداد بیمه تکمیلی ایثارگران در سال گذشته افزود: خوشبختانه در سال ۱۳۹۶ و ماه‌های ابتدای قرارداد سال ۱۳۹۷ شاهد خدمات مناسب بیمه دی و همچنین مراکز درمانی طرف قرارداد این شرکت به ایثارگران بودیم که رضایت این عزیزان را به دنبال داشت، البته در ماه‌های اخیر متأسفانه به دلیل تأمین نشدن اعتبار مناسب و پرداخت نشدن حق بیمه از سوی دولت و سازمان برنامه‌وبودجه، مشکل‌هایی در پرداخت خسارت به ایثارگران عزیز و مراکز درمانی ایجاد شده است که امیدواریم با تلاش همه‌جانبه و حل این مشکل شاهد خدمات‌رسانی مطلوب به جامعه ایثارگری باشیم.

نظر شما