سورنا ستاری:

ایجاد شغل فقط با پرداخت پول امکان پذیر نیست!

۱۳۹۸/۰۹/۱۰ - ۰۹:۴۱:۲۷
کد خبر: ۹۳۰۲۹۵
ایجاد شغل فقط با پرداخت پول امکان پذیر نیست!
رئیس بنیاد نخبگان گفت: تصور می‌کنیم مشکل ایجاد شغل فقط پول است و فرد با در اختیار داشتن پول خودش می‌داند، چطور شغل ایجاد کند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سورنا ستاری، معاون علم و فناوری ریاست جمهوری و رئیس بنیاد نخبگان در آیین افتتاح یک فراصندوق در حوزه دانش بنیان اظهار کرد: ما توانسته‌ایم چند صندوق را در بورس ثبت کنیم و نیاز به سرمایه گذاری کنیم.

پول نفت باعث شده این سرمایه گذاری در این حوزه‌ها را فراموش کنیم.

ستاری افزود: ایران تاریخ پرباری در زمینه تجارت فناوری و نوآوری دارد.

وی  افزود: تصور می‌کنیم، مشکل ایجاد شغل فقط پول است و فرد با در اختیار داشتن پول خودش می‌داند، چطور شغل ایجاد کند.

معاون علم و فناوری ریاست جمهوری  بیان کرد: تامین مالی خطرپذیر یعنی روی یک جوان سرمایه گذاری می‌کنید و ۱۰ سال بعد نتیجه را می‌گیرید.

وی افزود: فصل اول سرمایه گذاری روی اکوسیستم فناوری آموزش است. فکر کرده‌ایم و اگر پول روی آموزش بگذاریم، منجر به این می‌شود که کسب و کار بالا برود، ولی به سایر بخش‌ها توجه نکردیم.

این مقام مسئول گفت: دانشگاه عامل اصلی رشد کسب و کار است، اما دانشگاه‌های ما نفتی و با پول نفت درست شده‌اند. باید کل شهر یک اکوسیستم نوآوری بشود.

ستاری بیان کرد: تا دو سال آینده بیش از ۲ میلیون متر مکعب فضای نوآوری در دانشگاه‌ها ایجاد می‌کنیم و هم اکنون هم ۵۰۰ متر مکعب فضای نوآوری در دانشگاه‌ها داریم.

ستاری افزود: برای تامین مالی این اکوسیستم مشکل و بن بست داریم، چون صندوق نوآوری برای دولت است و کار دولت پرهیز از ریسک پذیری است و از پژوهشی دولتی محصول بیرون نمی‌آیند.

ستاری بیان کرد: در پژوهشگاه‌های دولتی خوب خرج می‌کنیم، ولی محصول تولید نمی‌شود و محصول حاصل سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

ستاری بیان کرد: این امر در همه دولت‌ها این چنین است و مختص ایران نیست.

رئیس بنیاد ملی نخبگان گفت: این امر نیازمند فرهنگی است که توسط نفت از بین رفته است. اینکه نهاد‌های مالی بزرگ در صدد ایجاد این چنین صندوق‌های نوآوری هستند بسیار امید بخش است.

ستاری افزود: بچه‌های ما را امروز از دانشگاه برمی دارند و به خارج می‌برند. باید این سیستم زودتر راه بیفتد و سرمایه به راحتی در اختیار این دانشجو‌ها قرار بگیرد.

وی بیان کرد: با مدیریت جدید قوه قضایه به دنبال کسب ماهیت جدید ثبتی در دانشگاه‌ها هستیم. نمی‌توانیم اکوسیستم دانش بنیان را دولتی بار بیاوریم و فقط می‌توانیم زیر ساخت‌های علمی و نیروی انسانی را فراهم کنیم و بقیه آن کار بخش خصوصی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز