در دیدار معاون امور جوانان و رئیس کمیته ملی المپیک مطرح شد:

پویش اجتماعی المپیک با مشارکت سمن‌های جوانان

۱۳۹۸/۰۹/۰۹ - ۱۷:۲۰:۳۵
کد خبر: ۹۳۰۳۴۰
پویش اجتماعی المپیک با مشارکت سمن‌های جوانان
با توافق معاونت امور جوانان و کمیته ملی المپیک مقرر شد، برای موضوع پویش اجتماعی کشوری به سوی المپیک، برای 31 استان برنامه ها تعریف و تدوین شود و یک کار ویژه کشوری با کمک تشکلهای جوانان در این خصوص صورت بگیرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمد مهدی تندگویان، ظهر امروز به همراه چهار مدیرکل حوزه جوانان با حضور در محل کمیته ملی المپیک با دکتر صالحی امیری رییس این کمیته در خصوص راه های استفاده از ظرفیت جوانان و سمن های جوانان در رویداد های مختلف ورزشی دیدار و گفت و گو کردند.

تندگویان در این نشست ضمن ارائه گزارشی از فعالیت ها و اقدامات حوزه جوانان، گفت: عقیده ما این است که اگر خود جوانان و ایده های آن ها نباشد کارها پیش نمی رود و عرقی هم وجود نخواهد داشت، بنا براین نگرش از دو سال پیش سن مدیریت حوزه جوانان در ستاد را 20 سال کاهش دادیم و این دیدگاه را نیز در مورد سن معاونان جوانان استان ها به کار گرفتیم.

وی ادامه داد: در یک سال اول، با تمام اشکالات ساختاری حوزه جوانان، تمام وقت خود را برای جوانان و ساختار آنها گذاشتیم و مجامع استانی و مجمع ملی تشکلها و همچنین شبکه های تخصصی آنها را تشکیل دادیم و در کنار آن با تمام ارگان ها و نهاد های دولتی پیگیر مطالبات جوانان بوده ایم.

تندگویان افزود: در ابتدای دولت یازدهم حدود هفتاد سمن فعال وجود داشت که اکنون این رقم به دو هزار و هفتصد سمن رسیده است ضمن این که تعداد هفت هزار درخواست ثبت سمن از سوی جوانان در سامانه ما وجود دارد که این مهم نشان می دهد رغبت و انگیزه برای کار در این حوزه در نزد جوانان به وجود آمده است.

وی با بیان این که هیچ تفکری در مورد معیشت جوانان فعال سمن ها وجود نداشت، افزود: با مدل کار شبکه سازی تخصصی عملا برای جوانان تشکلها اشتغال ایجاد کردیم و جوانان را به سوی تولید محصول و محتوای قابل فروش هدایت کردیم که همین امر موجب رغبت و جذب جوانان برای ثبت تشکل شده است.

معاون امور جوانان گفت: امیدوارم با همکاری کمیته ملی المپیک، بتوانیم از ظرفیتی که در جوانان تشکلها وجود دارد برای کار فرهنگی در ورزش، برنامه ریزی و برگزاری مراسم ها، رویداد ها و مسابقات مختلف ملی و بین المللی استفاده کنیم.

اعظم کریمی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت تشکل های جوانان در برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی اجتماعی، گفت: ما امسال در هفته ازدواج برنامه های ملی و بزرگی در سطح کشور برگزار کردیم که همه عوامل اجرایی آن جوانان خود تشکلها بودند و به بهترین شکل برنامه ها را اجرا کردند که امیدوارم از ظرفیت آنها در برگزاری برنامه های مربوط به هفته المپیک نیز استفاده شود.

IMG_20191130_175220_474

وی با بیان این که در ابتدای دولت تدبیر و امید تنها هفت مرکز مشاوره ازدواج و خانواده وجود داشت، افزود: با توجه وزیر ورزش و جوانان و معاون امور جوانان به اهمیت این مراکز در تحکیم بنیان های خانواده، تعداد این مراکز اکنون به بیش از 300 مرکز در کل کشور رسیده است.

سجاد سالک مدیرکل دفتر مشارکت های اجتماعی و فعالیت های داوطلبانه جوانان هم در این نشست با تاکید بر ظرفیت های بالای سمن های جوانان در زمینه ها و بخش های مختلف، افزود: در مسابقات جام ملتهای والیبال که در اردبیل برگزار شد، سمنها کارنامه خوبی از خود بجای گذاشتند و این انتظار می رود که از این ظرفیت در برگزاری برنامه ها، آئین های افتتاحیه و اختتامیه و تامین هدایای مهمانان از صنایع دستی محصول تشکلها استفاده شود.

وی ادامه داد: سمن های ما می توانند در برگزاری دوره های زندگی پویا ویژه ورزشکاران، کارهای پژوهشی، اخلاق در ورزش و محورهای دیگر اجتماعی و فرهنگی ورزش کمک رسان باشند.

امیرحسین آل اسحاق مدیرکل دفتر طرح های ملی و فراگیر جوانان نیز در این جلسه ضمن بیان مشکلات و محدودیت های مالی و اعتباری حوزه جوانان، گفت: با همه این مشکلات روزنه های امید در جوانان ایجاد شده و موضوعاتی در این حوزه وجود دارد که مایه افتخار کشور است.

وی تصریح کرد: در طرح مهارت آموزی سربازان وظیفه که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، با همه محدودیت ها و کمبود منابع، جزو 3 دستگاه برتر هستیم و حداقل 20 هزار سرباز آموزشهای اولیه مهارت زندگی و اشتغال را از طریق اعتبار وزارت ورزش و جوانان گذرانده اند.

آل اسحاق افزود: در استانی مثل هرمزگان بیش از 100 رویداد استارت آپی انجام شده و از طریق کمک های فنی اعتباری ما بیش از 3 هزار شغل برای جوانان ایجاد شده است و اینها نشان می دهد با همین بضاعت کم هم اگر به این حوزه توجه شود می توان کارهای بزرگی انجام داد.

امید محدث مدیرکل دفتر هماهنگی و نظارت بر امور جوانان هم در این نشست گفت: چسبندگی های فرهنگی و ایجاد غرور و نشاط ملی از طریق ورزش امروز دچار تغییر شده که موضوع المپیک بهترین بستر برای احیای این موضوعات است که ما می توانیم از طریق ستاد ملی ساماندهی امور جوانان، پیوست های فرهنگی و اجتماعی برای این موضوع تهیه کرده و کار را بین دستگاه های مختلف تقسیم کنیم.

وی با بیان این مطلب که ذات کمیته ملی المپیک موضوع اجتماعی است، ادامه داد: در حوزه جوانان، نخبگان تحصیل کرده ای داریم که می توانند در حوزه های مختلف سیاست گذاری و اجرا به کمیته ملی المپیک کمک کنند.

دکتر صالحی امیری پس از استماع نظرات و دیدگاه های معاون و مدیران کل ح جوانان، گفت: باید بگویم همه ما به عنوان خادمین ملت، با همه سختی ها و تنگناها، نباید هیچ گاه احساس خستگی کنیم چون معتقدیم می توان با اراده بر موانع فائق آمد و تغییر ایجاد کرد.

وی با بیان این مطلب که اولویت کاری کمیته بین المللی المپیک کار اجتماعی است و خود را یک نهاد اجتماعی می داند، افزود: معتقدم دو کار باید انجام دهیم یکی اجتماعی کردن ورزش و دومی کار فرهنگی در ورزش است که دومی پیچیده تر است و در این زمینه حوزه جوانان می تواند به عنوان متن موضوع کمک بزرگی داشته باشد.

دکتر صالحی امیری با اشاره به تشکیل ستاد فرهنگی المپیک، افزود: در این زمینه ما باید با کمک جوانان و جریان سازی این پدیده توسط سمن ها، پدیده را به شهرها و استان ها و خانواده ها برسانیم و زایش جدیدی آغاز کنیم تا مردم با آن شاد باشند و هرچقدر در آن هزینه کنیم، بازگشت سرمایه اجتماعی آن هزار برابر است.

در پایان با اعلام آمادگی معاون امور جوانان، مقرر شد برای موضوع پویش اجتماعی کشوری به سوی المپیک، برای 31 استان برنامه ها تعریف و تدوین شود و یک کار ویژه کشوری با کمک تشکلهای جوانان در این خصوص صورت بگیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز