در دیدار معاون امور جوانان با استاندار یزد:

حل مشکل چندین ساله سمن‌ها در تعامل با وزارت کشور

۱۳۹۸/۰۹/۱۰ - ۱۷:۰۷:۴۰
کد خبر: ۹۳۰۶۹۷
حل مشکل چندین ساله سمن‌ها در تعامل با وزارت کشور
جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان یزد با حضور محمد مهدی و علی طالبی استاندار یزد تشکیل شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمد مهدی تندگویان، معاون امور جوانان وزارت ورزش، در این جلسه گفت:  در این دو سال سعی ما ایجاد ساختار قانونی برای تشکل‌ها بود که شخصیت مستقل پیدا کنند که به راحتی نتوانند آنها را نادیده بگیرند.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: در این دو سال همه وقتمان را گذاشتیم تا انتخابات مجمع ملی سمن‌ها را برگزار کنیم که این امر را با حضور معاون اول رییس جمهور انجام دادیم و بعد از آن این موضوع تبدیل به قانون شد و طی مراحلی احکام اعضای مجمع صادر شد و شکل و ساختار قانونی به خود گرفت.مشکل چندین ساله شناسه سمن‌ها را با تعامل با وزارت کشور حل کردیم و در خیلی از استانها مشکلات در حال حل است تا عملا به صورت رسمی با نهادها  و ارگانهای دولتی و غیر دولتی وارد قرارداد های مختلف شوند.

تندگویان افزود: موضوع شناسه ملی مجمع ملی سمن‌ها را نیز  پیگیری می کنیم تا بتوانند از مجلس به صورت مستقل درخواست ردیف اعتبار کنند.

او ادامه داد: در حال حاضر ۲۷۰۰ تشکل جوانان داریم و آمار ما از  حدود ۷ هزار درخواست ثبت سمن خبر می دهد که نشانگر  رغبت و ایجاد انگیزه جوانان برای جذب به این حوزه دارد.

تندگویان در پایان گفت: موضوع امریه فعالین سمن‌های جوانان با تایید مقام معظم رهبری موفقیت بزرگی بود که شانیت سمن‌های جوانان را برگرداند و موجب اقبال جوانان به این حوزه شده است.

همچنین در این جلسه طالبی استاندار یزد گفت: اگر قرار باشد نگاه ویژه ای به جوانان در کشور اتفاق بیفتد، یزد می تواند به خاطر روحیه جوان باوری که در کل استان وجود دارد، پیشتاز این موضوع باشد.

وی افزود: جدا از بنده که در ترکیب استانداران یزد به عنوان جوانترین استاندار هستم، انتصابات دیگر در این استان نیز با رویکرد جوانگرایی اتفاق افتاده و نتایج و اثرات خوبی داشته است.

استاندار یزد ادامه داد: در بین مردم یزد روحیه مشارکت مردمی به دلیل سابقه تاریخی آن وجود دارد و بستر مناسبی برای رشد سمن‌ها در این استان وجود دارد.

طالبی در پایان گفت: در حوزه اداری استان، همکاری و تعامل خوبی برای پرداختن به حوزه جوانان وجود دارد و می تواند به پایلوت شدن استان در بسیاری از موضوعات کمک کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز