رئیس انجمن مراقبت‌های ویژه ایران مطرح کرد:

آمار مرگ و میر در بخش مراقبت‌های ویژه

۱۳۹۸/۰۹/۱۱ - ۰۹:۱۵:۰۸
کد خبر: ۹۳۰۸۲۱
آمار مرگ و میر در بخش مراقبت‌های ویژه
رئیس انجمن مراقبت‌های ویژه ایران با اشاره به اینکه آمار مرگ و میر در بخش‌ آی‌سی‌یو بیمارستان‌ها در ایران مشابه میانگین جهانی و حدود ۱۸ تا ۲۴ درصد است، گفت: بدهی‌های سنگین تامین اجتماعی بیش از تحریم‌ها سبب آسیب به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها شده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ علی امیر سوادکوهی، در آستانه برگزاری هفتمین کنگره بین المللی مراقبت‌های ویژه ایران اظهار داشت: این کنگره ۱۸ تا ۲۲ دی ماه سال‌جاری در سالن همایش‌های رازی تهران با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته از داخل و خارج کشور برگزار می‌شود و جدیدترین دستاوردهای علمی در حوزه مراقبت‌های ویژه به شرکت کنندگان ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در این کنگره اساتیدی از کشورهای آلمان، هلند، ترکیه و آمریکا حضور دارند،گفت: ۱۱۰ سخنران در کنگره مطالب مهمی را از تجارب و دانش خود به شرکت کنندگان ارائه می‌دهند و نتایج موثری برگزاری این کنگره در ارتقای حوزه مراقبت‌های ویژه به همراه خواهد داشت.

رئیس انجمن مراقبت های ویژه ایران ادامه داد: مباحثی همچون سفیکس (عفونت حاد و مزمن در آی‌سی‌یو)، تغذیه در آی‌سی‌یو، روش‌های درمانی مکانیکال و روش‌های نوین آنتی بیوتیک تراپی در آی‌سی‌یو از جمله موضوعات علمی است که در این کنگره با حضور اساتید و صاحبنظران مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد.

رئیس هفتمین کنگره بین المللی مراقبت‌های ویژه ایران در مورد وضعیت آی سی‌یو در کشور با توجه به شرایط اقتصادی و تحریم های ظالمانه دشمنان گفت: قطعاً شرایط تحریم بر روی وضعیت دارو و تجهیزات پزشکی تاثیر گذاشته ولی تلاش شده که در این زمینه آسیبی به بیماران وارد نشود ولی در کنار مسئله تحریم‌ها، مشکل دیگری نیز وجود دارد که بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را با چالش مواجه کرده و آن هم بدهی‌های انباشته شده سازمان بیمه‌گر تامین اجتماعی است.

دکتر سوادکوهی بیان داشت: متاسفانه بزرگترین سازمان بیمه‌گر پایه تعهدات خود را در قبال بیمارستان‌ها و مراکز درمانی رعایت نمی‌کند و دولت باید نگاه ویژه‌ای بر این مسئله داشته باشد البته بیمه‌های تکمیلی و بیمه ارتش در حال حاضر خدمات مناسبی را ارائه می‌دهند و بیمارستان‌ها مشکلی با این بیمه‌ها ندارند ولی اگر بدهی‌های سازمان تامین اجتماعی رفع نشود قطعاً طی ماه‌های آینده بسیاری از بیمارستان‌های کشور تعهدات خود را با سازمان تامین اجتماعی قطع خواهند کرد.

وی تاکید کرد: بیمارستان‌های دولتی و خصوصی اگر نقدینگی به آنها تزریق نشود یا دچار ورشکستگی می‌شوند یا باید سطح پاسخ ‌های درمانی را کاهش دهند که در هر دو حالت مردم و پزشکان متضرر خواهند شد.

سوادکوهی در پایان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۳۰ فوق تخصص مراقبت‌های ویژه در بیمارستان‌های مختلف کشور مشغول فعالیت و ارائه خدمات به بیماران هستند، گفت: هر چند که تحریم‌ها سبب بروز مشکلاتی در تامین تجهیزات و داروها شده است و شرایط را از حالت ایده‌آل خارج کرده ولی با این وجود بخش‌های ویژه بیمارستان‌ها به بهترین نحو اداره می‌شوند و میزان مرگ و میر در حد جهانی و حدود ۱۸ تا ۲۴ درصد است که این میزان قابل قبول بوده و کشور نمره مناسبی در این زمینه دارد.

photo_2019-12-02_10-04-33

نظر شما