تندگویان معاون امور جوانان در نشست با اعضای مجمع سمن‌های استان یزد:

مجمع ملی سمن‌ها باید پیگیر موضوعات و دغدغه‌های جوانان باشد

۱۳۹۸/۰۹/۱۱ - ۱۱:۲۸:۱۹
کد خبر: ۹۳۰۹۱۷
مجمع ملی سمن‌ها باید پیگیر موضوعات و دغدغه‌های جوانان باشد
نشست محمدمهدی تندگویان معاون امور جوانان با اعضای جدید مجمع سازمان‌هاى مردم نهاد جوانان استان یزد برگزار شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمد مهدی تندگویان گفت: اولین خواسته وزیر ورزش و جوانان از من تشکیل مجمع ملی سمن‌ها و ایجاد ساختار قانونی برای تشکلهای جوانان بود که خوشبختانه انجام شد و الان سمن‌های جوانان یک مجمع عمومی کاملا قانونی دارند.

او افزود: همیشه به حوزه جوانان افتخار می کنیم. هیچ موضوع حاشیه ای در این سالها نبوده که برای این حوزه ایجاد تنش و حاشیه کند.

معاون وزیر اظهار کرد: در دو سال پیش حرف تشکلها این بود که کسی ما را نمی شناسد و ما را قبول ندارد بنا بر این به سوی حل مسئله شناسه سمن‌های جوانان با وزارت کشور رفتیم و تا کنون در ۱۷ استان کار ثبت شناسه سمن‌ها در حال انجام است و در بقیه استانها نیز در حال رفع مشکلات هستیم.

تندگویان گفت: موضوع ثبت شناسه مجمع ملی سمن‌های جوانان هم در حال پیگیری از وزارت کشور هستیم که با حل این موضوع نیز مجمع ملی باید از مجلس، ردیف بودجه مستقل درخواست کند.

وی ادامه داد: سعی ما بر این بوده با تشکیل یک ساختار دموکراتیک برای سمن‌های جوانان ، کسی نتواند به راحتی آنها را نادیده بگیرد.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: با وجود نو پا بودن این ساختار و مشکلات زیادی که وجود دارد به آینده این حوزه خیلی امیدورام. مجامع استانی سمن‌ها نباید فقط جایگاهی برای مطالبات باشند بلکه هر مجمع علاوه بر سیاست‌های ما باید یک سیاستگذاری و چشم انداز بومی برای استان خود داشته باشد و مشخص کند در دو سال آینده چه برنامه ای دارد و چه مشکلاتی از جوانان استان خود را حل می کند.

تندگویان در پایان افزود: مجمع ملی سمن‌ها باید پیگیر موضوعات مختلف مجامع استانی و دغدغه های جوانان باشد، ما این ساختار قانونی را ایجاد کردیم تا خود جوانان مستقل از بخش دولتی بتوانند پیگیر مطالبات جوانان باشند. ما این ساختار را باور کردیم مهم این است که خود سمنها نیز آن را باور کنند.

نظر شما