عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران:

نوجوانان محافظه‌کاری بزرگسالان را ندارند/ لزوما حضور نوجوانان در درگیری‌های اخیر مرتبط با فضای نوجوانی نیست/ اعتماد نوجوانان را جلب کنید

۱۳۹۸/۰۹/۱۲ - ۰۴:۴۳:۲۶
کد خبر: ۹۳۱۰۷۵
نوجوانان محافظه‌کاری بزرگسالان را ندارند/ لزوما حضور نوجوانان در درگیری‌های اخیر مرتبط با فضای نوجوانی نیست/ اعتماد نوجوانان را جلب کنید
الهام فخاری با بیان اینکه منابع کشور به همه گروه‌های سنی تعلق دارد، رفتارهای نوجوانان در حوادث اخیر را هیجان مدار تلقی نکرد و گفت: نوجوانان محافظه کاری بزرگسالان را ندارند و حضور نوجوانان در حوادث اخیر مرتبط با فضای نوجوانی نیست.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ الهام فخاری، عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران و استاد دانشگاه در حوزه روان‌شناسی، در رابطه با حضور نوجوانان در اغتشاشات اخیر اظهار کرد: این مسائلی که پیش آمده ناشی از نبود فضای تخلیه انرژی در فضای شهری نیست.

او افزود: گرچه فکر می‌کنم به فضاهای شاداب‌تری در شهر نیاز داریم اما باید تحمل بیشتر برای سلایق مختلف وجود داشته باشد تا اظهار وجود جهت فعالیت و تحرک گروه‌های سنی مختلف به خصوص نوجوانان را در جامعه داشته باشیم.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: نوجوانان گروه سنی هستند که کمتر بدان‌ها پرداخته می‌شود و به‌نوعی گسست دیالوگی با گروه‌های سنی خردسال و بزرگسال دارند.

فخاری اظهار کرد: حضور نوجوانان در درگیری اخیر را نمی‌توان به فضای نوجوانی ربط داد. ترکیب جمعیتی متنوعی متاسفانه خواسته و ناخواسته درگیر مسائل اخیر شدند و بخش زیادی از آنان خواسته‌های اجتماعی و اقتصادی دارند که متاسفانه فضا در شرایط نامناسبی برده شد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: باید به گروه‌های نوجوان توجه شود اما لزوما حوادث اخیر را مرتبط با فضای نوجوانی نمی‌دانم. بخشی از آن‌ها متاثر از فضای اقتصادی است که آغشته به بحث‌های دیگری شد.

او گفت: نیاز اجتماعی سال‌ها و دهه‌هاست که گروه‌های مختلف در ادوار مختلف داشتند و نوجوانان جدی گرفته نشده اند. اگر به انرژی و توان و هیجان و تفکر گروه سنی نوجوان کم توجهی کنیم و رفتارهایشان را هیجان مدار تلقی کنیم، اشتباه است. شور نوجوانی به این معنا نیست که این افراد تفکر، اندیشه و خواسته‌های مختلف را ندارند و هیجان محور هستند. شاید نوجوانان آزادانه‌تر نیازهایشان را بیان می‌کنند.

این استاد حوزه روانشناسی در پاسخ به این سوال که چرا این افراد در درگیری‌های اخیر حضور داشتند؟ گفت: در شرایط پرتنش به خاطر اینکه نوجوانان محافظه کاری و مهارت بزرگسالان را برای دوری از خطر ندارند، بیشتر آسیب می‌بینند.

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این سوال که برای نوجوانان چه فعالیتی باید انجام داد؟ عنوان کرد: باید به صورت کلی به مسائل ایجاد شده در شرایط اخیر پرداخته شود. از این رو باید اعتماد جامعه ایرانی و به ویژه گروه‌های سنی جوان و نوجوان را جذب کنند و بازسازی اعتماد را انجام بدهند. منابع کشور به همه گروه‌های سنی تعلق دارد.

او ادامه داد: خواسته اصلی نوجوانان این است که منابع و چگونگی هزینه‌کرد منابع و تصمیم‌گیری در روند آینده که به همه مربوط است. نباید به گروه‌های خاص سنی و صنفی محدود شود و این امر یک مطالبه نسلی است.

فخاری بیان کرد: باید به حق و انتظار جوان‌ترها توجه کنیم که آینده کشور در راستای منافع مشترک است. از این رو باید حق و سهم بچه‌های جوان و نوجوان از آینده و منابع و فرصت‌ها در نظر گرفته شود.

او ادامه داد:  متاسفانه در بحران‌ها و چالش‌ها جوانان و نوجوانان هزینه می‌دهند در صورتی که فرصت‌ها و منابع برای همه گروه‌های سنی به ویژه گروه‌های رو به آینده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز