عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران مطرح کرد:

در صورت عدم اجرای احکام برنامه سوم احتمال تغییر مدیر مربوطه وجود دارد/ باید به شادابی روانی مردم بیشتر توجه کرد/ اگر بودجه مصوب کنیم و اتفاقی نیفتد مخالف تصویب مجدد بودجه هستم

۱۳۹۸/۰۹/۱۳ - ۰۴:۱۲:۰۱
کد خبر: ۹۳۱۰۸۸
در صورت عدم اجرای احکام برنامه سوم احتمال تغییر مدیر مربوطه وجود دارد/ باید به شادابی روانی مردم بیشتر توجه کرد/ اگر بودجه مصوب کنیم و اتفاقی نیفتد مخالف تصویب مجدد بودجه هستم
الهام فخاری ضمن انتقاد از روند انجام فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی در شهرداری تهران گفت: در صورت عدم اجرای احکام برنامه سوم و تاکیدات شورا احتمال تغییر مدیر مربوطه وجود دارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ الهام فخاری، عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، در رابطه با عدم شاد بودن فضای شهری پایتخت گفت: بخشی از شاد نبودن فضای شهر به خاطر آلودگی هواست و این امر روی کارکردها اثرگذار خواهد بود.

او افزود: در حال حاضر بحران اقتصادی فراگیر است و تنوع در کارهای شهری و روی تبلیغات تجاری اثر می‌گذارد چرا که گروه‌های تجاری فعال دچار محدودیت می‌شوند. از نظر فصلی هم فضای شهری متفاوت است.

فخاری در رابطه با عدم رنگی شدن فضای پایتخت به‌رغم تاکید شهردار تهران گفت: شور و شوق، امید به آینده و اطمینان به ثبات مهم‌تر از مولفه‌های رنگی است و باید به شادابی روانی مردم بیشتر توجه کرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با طرح شورا برای پیشبرد شادابی روانی گفت: انتظار داریم شهرداری به صورت معنادار بحث سلامت روان را پیش ببرد. طی ارزیابی که انجام دادیم این امر در شکل مراسمات رخ داده اما تحول مورد انتظار اتفاق نیفتاده است.

او با بیان اینکه شورا پیگیر پیشبرد ارتقا سلامت روانی مردم در شهر است، عنوان کرد: اگر بودجه مصوب کنیم و اتفاقی نیفتد مخالف تصویب مجدد بودجه‌ای هستم که در عملیات شهری نمود مشخصی نداشته باشد و نیاز به زنجیره مرتبط دارد تا پاسخ‌های اجتماعی را بدهد.

فخاری با بیان اینکه باید طرح‌های شهری به نوعی احساس آرامش برای مردم را به ارمغان بیاورد، افزود: باید فرآیندها و برنامه‌ها با نظام های تخصصی پیش برود. اگر بنا باشد اقدام عملیاتی شهرداری در راستای احکام برنامه سوم و تاکیدهای شورا نباشد، لزوما بودجه‌ای تکرار نمی‌کنیم یا تغییر مدیر مرتبط یا تغییر برنامه عملیاتی اتفاق خواهد افتاد.

او بیان کرد: در شرایطی که دشواری‌های مالی برای شهرداری‌ها وجود دارد باید هر ریال هزینه که صورت می‌گیرد هدفمند باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به الزامات شورا برای افزایش ارتقا سلامت روان مردم، گفت: حکم برنامه و سیاست‌های بودجه برای اجرا از سوی شهرداری الزام‌آور است.

فخاری با بیان اینکه اگر برنامه‌ها از سوی شهرداری به درستی پیش نرود از ابزارهای قانونی استفاده خواهیم کرد، افزود: از طریق معاونت مربوطه و شهردار و ابزارهای مربوطه و روندهای نظارتی کمیسیون مربوطه الزامات را پیش خواهیم برد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: روی احکام برنامه سوم با همه فراز و فرودها به طور کلی کار شده و این احکام الزام آور است. امیدواریم مدیران شهری سلیقه‌ای با این احکام برخورد نکنند.

به گفته فخاری نباید فرصت شورا و شهردار برای خدمت و پیاده کردن برنامه ها سوزانده شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز