هشدار هواشناسی؛ بارش شدید برف و باران و وزش بادهای شدید

۱۳۹۸/۰۹/۱۱ - ۱۵:۴۸:۲۰
کد خبر: ۹۳۱۱۰۵
هشدار هواشناسی؛ بارش شدید برف و باران و وزش بادهای شدید
بر اساس اعلام سازمان هواشناسی به دنبال تشدید بارش باران و برف امروز و فردا ( دوشنبه و سه شنبه ۱۱ و ۱۲ آذرماه ) شاهد بارش شدید برف و باران و وزش بادهای شدید در نقاط مختلف کشور خواهیم بود که احتمال آبگرفتگی معابر و لغرندگی جاده‌ها وجود دارد، بنابراین هموطنان مراقب باشند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ امروز دوشنبه ۱۱ آذرماه پدیده جوی بارش شدید باران و برف و وزش باد شدید آغاز می‌شود که بر اساس آن بارش باران و برف در کردستان و چهارمحال و بختیاری حداکثر بین ۴۰ تا ۷۰ میلیمتر خواهد بود. همچنین پیش بینی شده است که امروز بارش باران و در ارتفاعات برف در کرمانشاه، لرستان، شمال خوزستان و ایلام حداکثر ۴۰ تا ۷۰ میلیمتر و در گیلان و غرب مازندران حداکثر بین ۵۰ تا ۷۰ میلیمتر باشد.

همچنین سه شنبه ۱۲ آذرماه شاهد رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید در جنوب شرق خوزستان و شمال بوشهر خواهیم بود که بارش در این مناطق بین ۲۰ تا ۴۰ میلیمتر خواهد بود. همچنین در همین روز در استان‌های لرستان، غرب فارس و کهگیلویه و بویراحمد شاهد بارش باران و در ارتفاعات برف خواهیم بود و میزان بارندگی در این استان‌ها بین ۲۵ تا ۴۵ میلیمتر رخ می‌دهد، حداکثر بارش در گیلان و نیمه غربی مازندران نیز بین ۴۰ تا ۶۰ میلیمتر خواهد بود.

در همین روز در زنجان و ارتفاعات تهران، البرز و قزوین شاهد بارش برف خواهیم بود و حداکثر بارش در این مناطق بین ۱۵ تا ۲۰ میلیمتر پیش بینی شده است. این شرایط تا اواخر وقت سه شنبه  ۱۲ آذرماه ادامه دارد و موجب آبگرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و احتمال رخداد سیلاب، لغزندگی جاده‌ها، مه آلودگی و کولاک برف و اختلال تردد در محورهای مواصلاتی در استان‌های یاد شده می‌شود، بنابراین لازم است هموطنان احتیاط لازم را هنگام تردد داشته باشند و انجام اقدامات پیشگیرانه را فراموش نکنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز