برف و باران پنج روزه در کشور

۱۳۹۸/۰۹/۱۲ - ۰۷:۵۸:۴۲
کد خبر: ۹۳۱۳۰۸
برف و باران پنج روزه در کشور
سازمان هواشناسی از بارش برف و باران ۵ روزه در اکثر مناطق کشور خبر داد و اعلام کرد: شنبه آینده بارش‌ها در نیمه غربی و جنوب شرق تشدید می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ باتوجه به آخرین نقشه‌های پیش‌بینی سازمان هواشناسی امروز با ادامه فعالیت سامانه بارشی در کشور برای استان‌های واقع در نوار غربی، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و سواحل دریای خزر بارش باران و در مناطق کوهستانی و سردسیر بارش برف و در مناطق جنوبی گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد و برای مناطقی از مرکز و جنوب بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

شدت بارش‌ها امروز برای استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، غرب فارس، شرق و شمال خوزستان، بوشهر، لرستان، گیلان، نیمه غربی مازندران و ارتفاعات البرز مرکزی و غربی است.

فردا از فعالیت این سامانه در نیمه غربی کشور کاسته شده و در مناطقی از شمالشرق و جنوب شاهد بارش پراکنده و وزش باد خواهیم بود.

 سازمان هواشناسی اعلام کرده روز پنجشنبه با نفوذ جریانات سرد شمالی به روی نوار شمالی  ابتدا در شمالغرب، سواحل دریای خزر،‌دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و ارتفاعات آن و به تدریج در شمالشرق، بارش باران و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف همراه با کاهش نسبی دما پیش بینی شده است.

همچنین پنجشنبه برای غرب و جنوب غرب کشور بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می‌شود.

روز جمعه از فعالیت این سامانه در شمالغرب کاسته شده و در بخش‌هایی از شمالشرق و اکثر مناطق نیمه غربی فعالیت آن ادامه خواهد داشت. بنابر اعلام سازمان هواشناسی پنجشنبه برای بخش‌هایی از جنوب شرق بارش پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش بینی شده،‌ضمن این‌که شنبه آینده بارش‌ها در نیمه غربی و جنوب شرق تشدید می‌شود.

دریای خزر طی چهار روز آینده و خلیج‌فارس طی روزهای جمعه و شنبه و دریای عمان نیز شنبه آینده مواج خواهد بود.

نظر شما