تاکید گوترش بر همکاری سازمان ملل با معلولان

۱۳۹۸/۰۹/۱۲ - ۱۰:۵۶:۱۵
کد خبر: ۹۳۱۴۲۲
تاکید گوترش بر همکاری سازمان ملل با معلولان
دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت سوم دسامبر (12 آذر ماه) روز جهانی افراد دارای معلولیت، بر تعهد این سازمان به همکاری با افراد معلول برای ساختن آینده ای پایدار، فراگیر و قابل تغییر تاکید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ در متن پیام آنتونیو گوترش آمده است: هنگامی که حقوق افراد دارای معلولیت را تامین می کنیم، به دست یابی به تعهد محوری دستور کار ۲۰۳۰ نردیک تر می شویم یعنی کسی نادیده انگاشته نشود.

در این پیام تصریح شده است:‌ با وجود این که هنوز کارهای زیادی برای انجام باقی مانده است ، پیشرفت قابل ملاحظه ای در ساختن جهانی فراگیر برای همگان دیده می شود.

گوترش افزود: تقریبا تمامی دولت های عضو سازمان ملل متحد کنوانسیون حقوق افراد دارای معلولیت را تصویب کرده اند واینجانب آنانی که هنوز چنین نکرده اند را تشویق می کنم بدون معطلی آن را تصویب نمایند.

دبیر کل سازمان ملل تاکید کرد:‌ اینجانب در ماه ژوئن "راهبرد فراگیری معلولان ملل متحد" را معرفی کردم تا معیارها و عملکردمان در زمینه شمول معلولیت را، در تمامی زمینه های کار خود و در سراسر جهان بالا ببریم و برای نخستین بار، شورای امنیت اولین قطعنامه خود در حمایت از افراد دارای معلولیت در مخاصمات مسلحانه را به تصویب رساند. مصمم هستیم الگوی راهبری این امر گوترش افزود:‌ در این روز بین المللی، اینجانب بار دیگر بر تعهد سازمان ملل متحد به همکاری با افراد دارای معلولیت برای ساختن آینده ای پایدار، فراگیر و قابل تغییر تاکید می کنم، آینده ای که در آن همگان اعم از زنان، مردان، دختران و پسران دارای معلولیت به توانایی های بالقوه خود پی ببرند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز