رئیس شورای شهر مشهدمقدس:

سپرده‌های بانکی به سمت کسب‌وکارهای شهری سوق داده شود/ دستاوردهای امروز مدیریت شهری، ثمره اعتماد شورای شهر به مدیران خود است

۱۳۹۸/۰۹/۱۳ - ۱۱:۵۴:۴۳
کد خبر: ۹۳۱۹۷۴
سپرده‌های بانکی به سمت کسب‌وکارهای شهری سوق داده شود/ دستاوردهای امروز مدیریت شهری، ثمره اعتماد شورای شهر به مدیران خود است
رئیس شورای شهر مشهدمقدس گفت: شورای پنجم از ابتدای فعالیت، با اعتماد به مدیران خود، اختیارات لازم برای توسعه شهر و سرمایه‌گذاری و استفاده از منابع مالی جدید و ... را در اختیار مدیریت شهری قرارداده است و خرسندیم که پس از 2 سال آثار و برکات این اعتماد را شاهد هستیم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، محمدرضا حیدری رئیس شورای شهر مشهدمقدس در مراسم افتتاحیه اولین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و اقتصادشهری که امشب برگزار شد، اظهارکرد: در ابتدا از ابتکار شهردار محترم مشهد و معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری شهرداری که چنین نمایشگاهی را در بازه زمانی کوتاه برگزار کردند، کمال تقدیر و تشکر را دارم.

وی در ادامه گفت: نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و اقتصادشهری درحالی امشب افتتاح می‌‍شود که طی هفته‌های اخیر، کشور بحران جدی به خود دید و آن را پشت سر گذاشت؛ بحرانی که به اذعان تمامی کارشناسان و تحلیلگران، ریشه در مباحث اقتصادی و معیشتی مردم داشت، اگرچه عوامل دیگری نیز در آن دخیل بوده است.

حیدری با بیان اینکه اقتصاد و معیشت، مسائل جدی جامعه ماست که باید به آن بیاندیشیم و درخصوص آن چاره‌اندیشی کنیم، خاطرنشان کرد: برگزاری رویدادهایی چون نمایشگاهی که اکنون شاهد آن هستیم، یکی از زمینه‌های پرداختن به مسئله های یاد شده است.

رئیس شورای شهر مشهدمقدس افزود: در شرایط کنونی، منابع و امکاناتی نداریم که برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، آن را در جامعه توزیع کنیم؛ پس باید به سمت تولید ثروت رفت چراکه از این طریق می‌توان آثار بسزایی در اشتغال و درآمد شهری شاهد بود و این درآمد و اشتغال، بخشی از مسائل و معضلات موجود که برخاسته از مشکلات معیشتی است را برطرف خواهد کرد.

حیدری تصریح کرد: تحقق این مهم در شهر مشهد، نیازمند پیش‌فرض‌ها و پیش‌زمینه‌هایی است که شورای پنجم و مدیریت شهری برخاسته از آن مقدماتش را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه «سرمایه اجتماعی» نخستین پیش‌فرض فراهم شده است، گفت: این مهم، محصول و کارکرد عینی اعتماد است که خوشبختانه به برکت همت و تلاش اعضای شورای شهر و شهرداری در فضای کنونی شهر و در تعامل با سرمایه‌گذاران شکل گرفته است.

رئیس شورای شهر مشهد چنین شرایطی را فرصت مناسب و مغتنمی دانست و افزود: موضوع دوم، تامین منابع یا جذب سرمایه‌گذار است تا این جریان حرکت اقتصاد شهری رشد پیدا کند و متحول شود؛ تحقق این امر اساسی، نیازمند یک سری ابزارهایی است که بدون شک در شرایط کنونی، ابزارهای برون‌زا میسر نیست و نگاه ما باید معطول به درون و ظرفیت‌های داخلی باشد.

حیدری در ادامه اظهارکرد: براساس آمار، سپرده‌های بانکی شهروندان در استان خراسان رضوی، ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است؛ اگر حوزه اقتصادی و مدیریت شهری بتواند ۱۰ درصد این سرمایه را جذب و به سمت کسب و کارهای شهری هدایت کند، تحول شگرفی را شاهد خواهیم بود؛ اعتباری که معادل بودجه یک سال شهرداری مشهد است و نیازی به بکارگیری ابزارهای نوین که با مشقت‌های بسیار همچون اوراق مشارکت، اوراق قرضه و لیزینگ فراهم می‌شود. نیست

وی افزود: یکی از هدف‌گذاری‌های اصلی مدیریت شهری برای برپایی این نمایشگاه، نحوه و چگونگی هدایت و جذب این ۱۰ درصد در فضای کسب و کار شهری  است

رئیس شورای شهر مشهد با اشاره به موضوع تولید ثروت و اشتغال و درآمد، گفت: باید ملاحظه کنیم که این تولید ثروت و درآمد و آثار مترتب بر آن، توزیع عادلانه باشد و نابرابری های اجتماعی و اقتصادی ناشی از اجرای نامناسب برنامه های توسعه را پوشش دهد و از شکاف متن و حاشیه بکاهد.

حیدری افزود: شورای پنجم از ابتدای فعالیت خود، با اعتماد به مدیران خود،  اختیارات لازم برای توسعه شهر و سرمایه‌گذاری و استفاده از منابع مالی جدید و … را در اختیار مدیریت شهری قرارداده است و خرسندیم که پس از ۲ سال آثار و برکات این اعتماد را شاهد هستیم؛ این رویکرد و حمایت ادامه داشته و خواهد داشت.

وی در پایان اظهارکرد: به برکت هم‌افزایی و انسجام موجود در فضای شهری و همراهی مردم نجیب و هوشیار شهر مشهد در ماه‌ها و فرصت های پیش‌رو، اتفاقات خجسته و مبارکی برای رشد و توسعه شهر امام‌رضا(ع) شاهد خواهیم بود تا این نگین درخشان ایران زمین همچنان درخشان باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز