رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت:

واردات یک میلیون دارو اسلتامیویر به کشور/ انتشار آخرین آمار جان باختگانِ آنفلوآنزا، هفته آینده

۱۳۹۸/۰۹/۱۴ - ۰۵:۵۵:۲۵
کد خبر: ۹۳۲۰۹۶
واردات یک میلیون دارو اسلتامیویر به کشور/ انتشار آخرین آمار جان باختگانِ آنفلوآنزا، هفته آینده
جهانپور گفت: همانطور که وزیر بهداشت در خصوص واردات داروی «اسلتامیویر» خبر دادند، تا هفته آینده یک میلیون از این دارو وارد کشور خواهد شد و به نظر می‌رسد تا زمان فروکش اپیدمی کفایت کند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، در خصوص صحبت‌های وزیر بهداشت مبنی بر واردات دارو و واکسن آنفلوآنزا به خبرگزاری برنا گفت: کمبود این دارو به دلیل هجوم بی رویه افراد عادی برای تزریق واکسن آنفلوآنزا بود. از طرفی نمی‌توان این دارو را به وفور در داروخانه‌ها نگهداری کرد چراکه تزریق بی‌مورد این واکسن خطرساز خواهد بود.

او در ادامه با بیان اینکه با تجویز پزشک متخصص اطفال، عفونی و داخلی امکان تهیه این دارو برای بیماران خواهد بود، توضیح داد: بر این اساس توزیع واکسن آنفلوآنزا و داروی «اسلتامیویر» کنترل شده خواهد بود. همچنین اگر نیاز باشد این دارو مجددا وارد خواهد شد.

f3051eb70b962b646ad926757115bce0_XL

جهانپور به آمار مبتلایان به آنفلوآنزا اشاره کرد و توضیح داد: با افزایش مبتلایان به این بیماری رو به رو هستیم و تا شنبه هفته جاری 56 متاسفانه  نفر جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده‌اند. همچنین آخرین آمارها از تعداد جان باختگان شنبه هر هفته اعلام خواهد شد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه امسال 55 درصد بیش از سالیان گذشته تزریق این واکسن را داشته‌ایم، عنوان کرد: متاسفانه بیشتر این تقاضاها کاذب و به دلیل ترس بیهوده افراد بوده است.

او در ادامه با تاکید بر اینکه واکسن آنفلوآنزا مصونیت کامل و درمان دارویی قطعی ندارد گفت: همانطور که وزیر بهداشت امروز در خصوص واردات داروی «اسلتامیویر» خبر دادند، تا هفته آینده یک میلیون از این دارو وارد کشور خواهد شد و به نظر می‌رسد تا زمان فروکش اپیدمی کفایت کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز