مهمترین اخبار اجتماعی هفته؛

آنفلوآنزا بسیاری را به کام مرگ کشاند/ بوی تهران در آمد!/ رئیس هلال احمر کشور بازداشت شد/ اعدام محیط‌بان قاتل

۱۳۹۸/۰۹/۱۴ - ۰۴:۴۹:۰۸
کد خبر: ۹۳۲۱۹۸
هفته گذاشته همراه بود با اتفاقات عجیب و غریب که مروری برا آنها خالی از لطف نخواهد بود؛ با هم بخش‌های از آن را خواهیم خواند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ بخشی از اتفاقات مهم حوزه اجتماعی به شرح زیر است:

بازگشت هفته: بوی نامطبوع تهران

پس از گذشت یک سال، مجددا سر و کله بوی نامطبوع در مناطق مرکزی شهر تهران پیدا شد. بیش از یک سال قبل در شامگاه 12 دی بویی نامطبوع در مناطق مرکزی شهر تهران به مشام شهروندان رسید. اما بعد از گذشت بیش از یک سال بار دیگر در دوشنبه 11آذرماه بویی نامطبوع و کمی شبیه به بوی سال قبل در مناطق مرکزی شهر تهران به مشام رسید.

در همین راستا صدرالدین علیپور با اشاره به مسئله بو نامطبوع در سال گذشته که در پایتخت منتشر شد گفت: در سال گذشته بو همراه با برف شد به همین دلیل متوجه نشدیم منشا بو کجاست.

همچنین شهبازی، مدیرکل دفتر مخاطرات زمین شناسی سازمان زمین شناسی، نیز علت بوی بد تهران را جهت باد جنوبی دانست و گفت: بی‌تردید علت بوی بد تهران وزش باد از جنوب همراه رطوبت است.

اتفاق تلخ هفته: شیوع آنفلوآنزای مرگبار

در هفته گذشته شیوع نوع خاصی از آنفلوآنزا در کشور دلیل مرگ بیش از 60تن از هموطنان بود که در این راستا رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت از روند صعودی شیوع و بروز آنفلوآنزا طی ۳ هفته آینده خبر داد.

مدیرکل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش نیز گفت: آموزش و پرورش در این راستا بخشنامه‌ای را با وزارت بهداشت به ادارات کل استان‌های کشور ارسال کرده تا با تشکیل کارگروه‌هایی با هماهنگی سازمان علوم پزشکی، اطلاع‌رسانی گسترده‌ای در مورد بیماری آنفلوآنزا در مدارس کشور انجام شود.

بازداشت هفته: ریاست جمعیت هلال احمر

ظهر سه‌شنبه 12 آذرماه خبر استعفای علی‌اصغر پیوندی از ریاست جمعیت هلال احمر منتشر شد که از سوی مدیر روابط عمومی این جمعیت مورد تائید قرار گرفت. ساعتی بعد نیز خبر بازداشت پیوندی منتشر شد که یک منبع آگاه این خبر را تایید کرد.

هشدار هفته: تعطیلی مدارس در پی آلودگی شدید هوا

در هفته گذشته غلظت آلودگی هوای تهران و برخی از کلانشهرهای به مرحله هشدار رسید که در پی آن مدارس در روزهای شنبه و یکشنبه 9 و 10 آذرماه مدارس تهران تعطیل شد.

ممنوعیت هفته: افزایش کرایه‌های تاکسی

شهردار تهران با اشاره به اینکه شهرداری یکی از 20 دستگاه متولی کاهش آلودگی هواست، گفت: به هیچ عنوان هیچ افزایش قیمتی در خصوص کرایه تاکسی‌ها نخواهیم داشت.

مناسبت هفته: روز جهانی ایدز و معلولان

از سال ۱۹۸۸ اول دسامبر (برابر ۱۰ آذر) روز جهانی ایدز نامگذاری شده و هر ساله برای این روز، شعار خاصی نیز در نظر گرفته می‌شود. هدف عمده از این کار این است که به عموم مردم یادآوری شود که HIV از بین نرفته‌ است و هنوز کارهای زیادی است که باید انجام شود. در روز جهانی ایدز مردم لباس‌هایشان را به روبان قرمز مزین می‌کنند تا توجه و مراقبت برابر HIV و ایدز را متذکر شده و به دیگران یادآور شوند که تعهد و پایبندی و حمایت آنها مورد نیاز است.

روز جهانی معلولین از سال ۱۹۹۲ که از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلام شد، هر ساله در ۳ دسامبر (برابر با 12 آذر)برگزار می‌شود.

خبر خوب هفته: روزهای پر بار برای معلمان و دانشجویان

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در رتبه‌بندی معلمان ۵ رتبه در نظر گرفته شده، گفت: تمام آموزگاران، دبیران، مربیان تربیتی، دبیران ورزش، مشاوران واحد‌های آموزشی، مدیر و معاون آموزشی مشمول طرح رتبه‌بندی قرار می‌گیرند‌ و کسانی که از گروه آموزشی به اداری رفتند می‌توانند به بخش آموزشی برگردند.

وی با بیان اینکه این طرح شامل افرادی می‌شود که حداقل 2 سال سابقه معلمی داشته باشند، افزود: رتبه اول بعد از 2 سال، رتبه دوم پس از 6 سال و همین‌طور رتبه سوم بعد از 12 سال، رتبه چهارم بعد از 18 سال و رتبه پنجم پس از 24 سال خدمت خواهد بود البته ارتقای رتبه به شرط کسب توانمندی است.

شیوه‌نامه تبدیل وضعیت معلمان حق‌التدریس و مربیان پیش‌دبستانی و نهضتی‌ها در هفته گذشته ابلاغ شد و با ابلاغ آن حق‌التدریس‌های دارای سابقه همکاری از قبل سال ۹۲، مربیان پیش دبستانی که قبل از ۹۲ سابقه همکاری با آموزش و پرورش را دارند بعد گذراندن یک دوره یک ساله در دانشگاه فرهنگیان و شرکت در آزمون نهایی کسب نمره بالای ۵۰درصد به میزان ظرفیت اختصاصی از سوی سازمان استخدامی و متناسب با نیاز، جنس و رشته استخدام خواهند شد.

محسن حاجی‌میرزایی، در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران، گفت: سیاستهای دولتهای یازدهم و دوازدهم حمایت از فرهنگیان و بهبود منزلت معلمان بوده است. طی این سالها علاوه بر افزایش‌های سالیانه حقوق، حقوق فرهنگیان متمایز از افزایش‌های سالیانه طی سالهای ۹۳، ۹۵ و ۹۶ حدود ۱۴ درصد بیش از سایر کارکنان دولت به ردیف‌های فوق‌العاده شغل و فوق‌العاده ویژه فرهنگیان افزوده شد و از سال ۱۳۹۴ مرتبه‌ای از نظام رتبه‌بندی اجرا شد که با حدود بیش از ۱۰ درصد افزایش حقوق فرهنگیان همراه بود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: همچنین پیش‌بینی شد تا معلمان با ۶ ساعت اضافه تدریس بتوانند حقوق بیشتری دریافت کنند. که این مبلغ با احتساب ۴۲۰ هزار تومان فوق‌الاشاره به یک میلیون تومان در ماه افزایش می‌یابد.

همچنین در هفته گذشته رئیس سازمان بهزیستی کشور از پرداخت کمک هزینه ۴۰۰ تا دو میلیون تومانی به دانشجویان دانشگاه‌های دولتی تحت پوشش سازمان بهزیستی خبر داد.

خبر عجیب هفته: کشف باند جعل مدرک دانشگاهی

فرمانده انتظامی استان البرز از شناسایی و دستگیری اعضای باند جعل مدارک دانشگاهی و مرتبطان آن، که از یک هزار و ۹۹۵ نفر کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.

دادگاه هفته: دادگاه دوباره نجفی

دومین دادگاه تجدید نظر محمدعلی نجفی متهم به قتل میترا استاد ، همسر دوم خود روز شنبه 9 آذر ماه برگزار شد.

خبر بد هفته: اعدام محیط‌بان قاتل

حکم اعدام محیط‌بان کرمانی، به دلیل قتل ۱۰ سال قبل و تشخیص قاضی پرونده درباره عمدی بودن آن، روز جمعه 8 آذرماه اجرا شد. اگرچه، قبل از اجرای حکم، مدیرکل استان و دیگر محیط بانان، از خانواده مقتول تقاضای عفو کردند، اما تلاش آنان نتیجه‌ای نداشت و بامداد روز پنجشنبه هفتم آذر ۹۸ حکم اعدام آقای افضلی در کرمان اجرا شد .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز