ابتکار: آماده همکاری با تشکل‌ها در زمینه ارتقای تاب‌آوری اجتماعی هستیم

۱۳۹۸/۰۹/۱۴ - ۱۲:۵۸:۲۳
کد خبر: ۹۳۲۴۳۳
ابتکار: آماده همکاری با تشکل‌ها در زمینه ارتقای تاب‌آوری اجتماعی هستیم
معاون رییس جمهوری در امور زنان وخانواده گفت: آمادگی داریم تا با تشکل های داوطلب در زمینه ارتقای تاب آوری اجتماعی، موضوع ملی گفت و گوی خانواده و نظایر آن همکاری کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ معصومه ابتکار، روز پنجشنبه در آیین گرامیداشت روز جهانی داوطلبان جمعیت‌های ملی صلیب سرخ و هلال احمر با عنوان همایش بزرگ روز بین‌المللی کار داوطلبانه با شعار من داوطلب هستم، اظهار داشت: من در این مراسم این وعده را می دهم که از محل اعتبارات سال ۹۸ و در همین چندماه باقی مانده از سال با تشکل های داوطلب همکاری لازم را داشته باشم.

وی اضافه کرد: تاب‌آوری اجتماعی یکی از موضوعات مهم جوامع امروزی در دنیا است که برای این موضوع کارهای زیادی از نظر علمی انجام شده است.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه سازمان های مردم نهاد می توانند روحیه تلاش و همدلی را در جامعه ترویج دهند، تصریح کرد: در جامعه ما آسیب های بسیاری نظیر فقر و اعتیاد وجود دارد و لازم است تا تشکل ها نسبت به موضوع افزایش تاب آوری اجتماعی بیش از پیش توجه کنند.  

ابتکار با اشاره به عملکرد معاونت زنان در حوزه تاب آوری اجتماعی نیز تصریح کرد: معاونت زنان در ۲ سال اخیر ارتقا تاب آوری اجتماعی را یکی از اهداف خود قرار داده است و آمادگی لازم برای همکاری با سازمان های مردم نهاد را دارد.

وی توضیح داد: ما در فرهنگ ایرانی خود نوع دوستی و بشر دوستی را داریم. در زمان حاضر بر اساس آمارها بیش از ۵۲ هزار سازمان مردم نهاد، تشکل و خیریه در کشور فعالیت دارند.

ابتکار اظهار داشت: سازمان ها و تشکل های مردم نهاد از جمله هلال احمر، آتش نشانی و دیگر تشکل های فعال در کشور در ایجاد توازن اجتماعی و رسیدگی به معضلات کشور بسیار موثر هستند. در طول سال های اخیر تشکل ها در حوزه های مختلف به ویژه در حوزه های بهداشتی بسیار پیشرفت داشته و اطلاعات خوبی را به مردم در حوزه بیماری ها، ایدز، باروری و غیره ارائه داده اند.  

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده بیان کرد: عملکرد تشکل های فعال در حوزه محیط زیست، آسیب های اجتماعی، کودکان، زنان، خانواده و توجه به حقوق آنها بسیار ارزشمند است و باید از این تلاش ها تجلیل کرد.

وی گفت: لازم است تا در دولت و دستگاه ها از این سرمایه های اجتماعی در قالب حمایت های مالی، تسهیلاتی و حقوقی قدردانی شود به همین منظور باید دولت امکانات و زیر ساخت های لازم برای تسهیل فرایند ثبت و عملیات حقوقی تشکل ها را فراهم کند.

ابتکار در خصوص موضوع ملی گفت و گوی خانواده نیز با اشاره به اینکه این طرح موضوع دیگری است که معاونت زنان در ۲ سال اخیر بر آن توجه داشته است تا به تحکیم بنیان خانواده کمک کند، اظهار داشت: امروزه بخشی از شبکه های اجتماعی در انتشار اخبار نادرست و نفرت پراکنی تلاش می‌کنند. در همین راستا یکی از مسوولیت های تشکل های مردم نهاد ایجاد شبکه های ارتباطی سالم در جامعه است.

وی اظهار داشت: معاونت زنان در سال جاری با هزار سازمان مردم نهاد دوره ۴ روزه توان افزایی مدیریت سازمان های داوطلبانه را برگزار کرده و آمادگی همکاری بیشتر با دیگر تشکل ها را دارد.

خدمات داوطلبانه افتخاری است و برای خدمت داوطلبانه وجهی دریافت نمی شود، جنبه بشردوستانه، خیرخواهانه و عام المنفعه دارد و در ارائه خدمت داوطلبانه بین افراد تبعیض قائل نمی شود، این خدمات داوطلبانه فاقد هرگونه تمایلات منفعت طلبانه است و در آن اهداف خاص سیاسی، اقتصادی و نظایر آن دنبال نمی شود، شرایط و زمان انجام خدمات داوطلبانه، طبق موقعیت و شرایط مختلف مانند زمان جنگ، صلح، بلایای طبیعی و نظایر آن تفاوت می کند، این فعالیت ها در اوقات فراغت داوطلب و به صورت غیررسمی انجام می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز