واکنش هاشمی به خبر پولی شدن صندلی‌های اتوبوس

۱۳۹۸/۰۹/۱۶ - ۱۰:۵۷:۴۴
کد خبر: ۹۳۳۰۸۳
واکنش هاشمی به خبر پولی شدن صندلی‌های اتوبوس
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه برای اجرای طرح اتوبوس دی ار تی در پایتخت نیاز به ۱۵ هزار اتوبوس داریم گفت: مطرح کردن آن، موضوعی انحرافی بود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محسن هاشمی روز شنبه در آئین بهره برداری از فاز نخست بزرگراه شهید رستگار در جمع خبرنگاران توضیح داد: بحث اتوبوس های دی ار تی در کشورهای توسعه یافته مطرح شده اما انجا هم اجرایی نشده است.

وی ادامه داد: زمانی که وضعیت حمل و نقل عمومی خوب باشد و تکمیل شده باشد می توان دی ار تی را اجرا کرد؛ بدین صورت که دیگر کسی به صورت ایستاده در اتوبوس نداشته باشیم و افراد بتوانند از طریق اپلیکیشن ها حتی صندلی خود را در این وسیله نقلیه مشخص کنند.

به گفته هاشمی، این طرح حتی هنوز در کشورهای پیشرفته هم اجرایی نشده است و در حد ایده باقی مانده است.

وی تاکید کرد: متروها و اتوبوس ها در دنیا بر اساس نفر ایستاده ها طراحی شده است.

رئیس شورای شهر تهران همچنین گفت که طرح دی ار تی زمانی اجرا می شود که ۱۵ هزار اتوبوس داشته باشیم یعنی حداقل ۳ برابر ظرفیت کنونی؛ از سوی دیگر زمانی می شود این طرح را اجرا کرد که درآمد سالیانه کشور بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان باشد که هم اکنون زیر ۳ هزار میلیارد تومان است.

وی همچنین تاکید کرد:بیان این گونه ایده‌ها در سطح جامعه صحیح نیست چرا که افرادی هم وجود دارند که برای تضعیف مدیریت کشور و نه شهر فعال هستند.

هاشمی با بیان این که قوانین خوبی در راستای توسعه حمل و نقل عمومی داریم اما درست اجرا نمی‌شود و بر همین اساس سه مرتبه جهانگیری معاون اول جلسه‌اش را برای حل مشکل حمل ونقل عمومی تهران کنسل کرده است گفت: بیان این گونه طرح‌ها که شرایط اجرای آن هم وجود ندارد موجب تضعیف مدیریت کشور می‌شود.

نظر شما