مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند:

مخازن زباله از خیابان جمع می‌شود و به داخل ساختمان‌ها می‌رود/ صد در صد ساختمان‌های شهرداری مخازن تفکیکی دارند/ در گذشته ماشین‌های نظامی زباله‌ها را جمع می‌کردند

۱۳۹۸/۰۹/۱۷ - ۰۴:۴۳:۴۵
کد خبر: ۹۳۳۱۶۸
مخازن زباله از خیابان جمع می‌شود و به داخل ساختمان‌ها می‌رود/ صد در صد ساختمان‌های شهرداری مخازن تفکیکی دارند/ در گذشته ماشین‌های نظامی زباله‌ها را جمع می‌کردند
صدرالدین علیپور با اشاره به تعبیه اتاقک‌های پسماند در ساختمان‌های جدید از استقرار مخازن زباله در داخل ساختمان‌ها خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ صدرالدین علیپور، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند، با اشاره به مخازن زباله سطح خیابان‌های پایتخت گفت: به موازات اینکه مخازن تاسیسی را داخل ساختمان‌ها می‌بریم مخازن را از سطح خیابان جمع خواهیم کرد.

او افزود: هر جا امکان گذاشتن سطل تفکیکی باشد باید به همان نسبت مخازن زباله را کم کنیم.

علیپور با بیان اینکه طی دو ماه آینده بناست 200 مخزن چندگانه مقابل فروشگاه‌های بزرگ، دانشگاه‌ها و مترو قرار داده شود، گفت: همه جای دنیا سطل‌های زباله به داخل منزل می‌رود و پسماند خشک خریداری می‌شود که فرد تلاش می‌کند پسماندها را تفکیک کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید به این موارد کمک کنند، یادآور شد: مخازن زباله حدود 20 سال پیش در خیابان‌ها قرار گرفتند و مردم را عادت داده‌ایم پسماندها را در هر ساعت از شبانه‌روز به بیرون بیاورند. در پی این اقدام شیرابه‌ها جمع می‌شود و این سطل‌های زباله هیچ زمانی برای شستشو خالی نیست همچنین درب آن‌ها باز است و زباله گرد به سراغش می‌رود و تفکیک انجام می‌دهند.

او خاطرنشان شد: ساختمان‌های شهرداری صد در صد مخازن تفکیکی دارند. همه اقدامات باید به صورت تدریجی انجام شود و سپس به ساختمان‌های جدید شهر منتقل می‌کنیم.

علیپور گفت: اتاقک‌های پسماند در ساختمان‌های جدید تعبیه شده تا مخازن داخل آن قرار بگیرد. اعمال همه این اقدامات زمان‌بر است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند در پایان اذعان کرد: مردم در یک دوره پسماندها را سر کوچه‌های خود می‌ریختند و ماشین‌های نظامی این زباله‌ها را جمع می‌کردند. از یک مقطعی عنوان شد زباله‌ها ساعت 9 بیرون گذاشته شود و پس از آن مخازن را تعبیه کردند و حالا ایرادات مخازن در آمده و این مسیر توسعه‌ای بوده که طی شده است.

نظر شما
پرونده ویژه