نشست مشترک سرپرست سازمان ورزش و مدیر کل تربیت بدنی وزارت علوم؛

همکاری‌ مشترک متولیان ورزش شهروندی و مسئولین ورزش دانشجویی

۱۳۹۸/۰۹/۱۶ - ۱۴:۲۸:۴۷
کد خبر: ۹۳۳۲۴۲
همکاری‌ مشترک متولیان ورزش شهروندی و مسئولین ورزش دانشجویی
اهتمام بر ایجاد فعالیت های مشترک میان متولیان ورزش شهروندی و مسئولین ورزش دانشجویی، دستاورد نخستین نشست مشترک این دو نهاد ورزشی بود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ با حضور "محمدحسین علیزاده "مدیر کل تربیت بدنی وزارت علوم، در دفتر "مجید رباطی" سرپرست سازمان ورزش شهرداری تهران، زمینه برای آغاز همکاری های مشترک و استفاده از همه ی ظرفیت های شهری برای توسعه ورزش همگانی بین اقشار مختلف، فراهم شد.

در ابتدای این دیدار، رباطی ضمن اشاره ای کوتاه به فعالیت های سازمان متبوع خود، از یکپارچه سازی ورزش همگانی در تهران به عنوان یک ضرورت یاد کرد و گفت: بدون شک؛ ورزش یکی از مهم ترین ابزارها برای ایجاد سلامت و نشاط در جامعه است. بر این اساس ما وظیفه داریم از تمام امکانات به منظور فراگیر کردن آن و تشویق مردم به حضور در عرصه های ورزشی  استفاده کنیم. این موضوعی است که مقام معظم رهبری نیز به آن تأکید ویژه دارند و در دیداری کوتاه که با ایشان داشتم، با بیان این رهنمود  که :" ورزش را در همه ی فضاها رونق دهید" از اهمیت این مسئله پرده برداشتند.

وی افزود: در حال حاضر به دلیل عدم وجود مدیریت یکپارچه شهری، تعامل دستگاه های مختلف، ضروری است. ما در همین راستا پیشنهاد تشکیل کمیته ای با حضور نهادهای مختلف از جمله آموزش و پرورش، وزارت علوم ، بسیج، سپاه و ... را ارائه داده و با احصای سرانه های ورزشی از سوی همه ی دستگاه ها، آن را پیگیری می کنیم.

رباطی در ادامه پیشنهاد یک همکاری مشترک همچون برگزاری لیگ دانشگاهی در رشته های پرطرفدار همچون شنا و فوتسال را ارائه داد که با استقبال مدیر کل تربیت بدنی وزارت علوم مواجه شد.

سرپرست سازمان ورزش شهرداری تهران همچنین فقدان مطالعات علمی در زمینه ورزش محلات را آسیبی جدی برای ورزش همگانی شهر تهران برشمرد و از مدیر کل تربیت بدنی وزارت علوم خواست تا در این زمینه به کمک ورزش شهروندی بیایند .

رباطی گفت: گسترش زیرساخت ها، بدون مطالعه ی کارشناسی، می تواند آسیب هایی به دنبال داشته باشد. واقعیت این است که ما رویدادمحور شده ایم و برای جبران این نقیصه، به کمک های علمی از سوی جامعه دانشگاهی نیاز داریم .

علیزاده نیزبا تأیید اظهارات رباطی در بخش های مختلف، تصریح کرد: ما می توانیم در زمینه های گوناگون تعامل و همکاری خوبی داشته باشیم و برنامه های مشترک و مفید زیادی را اجرا کنیم.  

وی افزود: همچنین در بخش ایستگاه های تندرستی که مخاطبان فراوانی دارد، طرح هایی ارائه خواهیم داد تا کیفیت کار در ایستگاه ها افزایش یافته و آسیب های ناشی از بی اطلاعی شهروندان از چگونگی کار با دستگاه های پارکی به حداقل ممکن برسد و در مقابل خواستارایجاد برنامه های مشترک با سازمان ورزش برای استفاده از ظرفیت این نهاد شهری و ورزشی هستیم.

علی حبیب اللهی مدیر کل تربیت بدنی دانشگاه تهران نیز که علیزاده را در این دیدارهمراهی می کرد، پیشنهاد تدوین تقویم مشترک ورزشی را ارئه داد که با استقبال رباطی مواجه شد.

نشست یادشده، امروز 16 آذرماه جاری برگزار شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز