محسن هاشمی:

انتشار خبر خودکشی در مترو، سبب سوق خودکشی‌ها به سمت مترو می‌شود/ ۵۰ درصد خودکشی‌های مترو نا موفق است/ آمار خودکشی‌های مترو تهران زیر ۷۰ نفر است

۱۳۹۸/۰۹/۱۷ - ۲۳:۱۰:۳۸
کد خبر: ۹۳۳۸۵۱
انتشار خبر خودکشی در مترو، سبب سوق خودکشی‌ها به سمت مترو می‌شود/ ۵۰ درصد خودکشی‌های مترو نا موفق است/ آمار خودکشی‌های مترو تهران زیر ۷۰ نفر است
رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: وقتی خبر خودکشی در مترو تهران بولد می‌شود نتیجه‌اش این است که افرادی که می‌خواهند خودکشی کنند به سمت مترو بروند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در واکنش به مسئله خودکشی در مترو پایتخت گفت: اصولا خودکشی در مترو نباید خبری شود. در کشور ما مشخص است که میزان خودکشی چقدر است. ممکن است فردی خود را از بالای پشت بام خانه‌ای به پایین بیندازد و یا سم بخورد اما هیچ خبری از او درج نشود.

او افزود: برای بررسی خودکشی باید آمار خودکشی را دریافت کنید اما وقتی خبر خودکشی در مترو تهران بولد می‌شود نتیجه‌اش این است که افرادی که می‌خواهند خودکشی کنند به سمت مترو بروند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: اصولا کسی که خودکشی می‌کند می‌خواهد خبرش پخش شود تا همه بدانند دلیل خودکشی‌اش چه بوده است. دلیل خودکشی، خود تظاهر است. تعداد خودکشی در مترو پاریس بالای 400 تن است اما حتی یک خبر از این اقدامات در رسانه‌ها منتشر نمی‌شود. در تهران تعداد خودکشی در مترو زیر 70 نفر است که نیمی از آن موفق نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه 50 درصد خودکشی‌ها در مترو ناموفق است، گفت: اصولا وقتی  خودکشی در مترو را خبری می‌کنید، افرادی که قصد خودکشی دارند به سمت مترو می‌آیند.

نظر شما