آذری جهرمی:

روز پنجشنبه سورپرایز خواهیم داشت/ امسال برای حرکت به سمت شهر هوشمند به هماهنگی دستگاهی نیاز است/ بزرگی ما به جایگاه ما نیست بلکه به نوع کار و خدمتی است که می‌توانیم انجام دهیم

۱۳۹۸/۰۹/۱۸ - ۱۰:۰۱:۳۲
کد خبر: ۹۳۴۰۱۹
روز پنجشنبه سورپرایز خواهیم داشت/  امسال برای حرکت به سمت شهر هوشمند به هماهنگی دستگاهی نیاز است/ بزرگی ما به جایگاه ما نیست بلکه به نوع کار و خدمتی است که می‌توانیم انجام دهیم
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به تفاهم نامه‌ای که با شهرداری منعقد شده است از سوپرایز ویژه در روز پنج‌شنبه خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در سومین همایش نمایشگاه شهر هوشمند که صبح امروز در محل برج میلاد برگزار شد ، گفت: خوشحالم که امروز هوای تهران پاک است و در شهری آلوده در مورد هوشمند سازی صحبت نمی‌کنیم.

او افزود: در سال گذشته تفاهم نامه‌ای با شهردار تهران داشتیم و بنا شد تا پایتخت را به شهری سالم و امن تبدیل کنیم و اتفاقات خوبی طی یک سال گذشته رخ داد.

جهرمی با بیان اینکه هوشمندی به مدیریت باز می‌گردد اظهار کرد: ما به هوشمند سازی به عنوان یک بازار نگاه می‌کنیم و تفاهمنامه در سال گذشته امضا کردیم شاید یکی از فعال‌ترین تفاهم‌نامه‌های بین دستگاهی تفاهم‌نامه با شهرداری تهران بوده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد:  تفاهم‌نامه این بود که امروز اگر فردی با ۱۳۷ و آتش‌نشانی تماس بگیرد آنقدر برای پیدا کردن آدرس زمان نمی برد . وقتی که در لحظات هیجانی فردی در آتش سوزی اعلام مشکل می‌کند محدوده تقریبی حضور فرد را اعلام می‌کنیم و به میزان قابل توجهی زمان خدمت رسانی به مردم کاهش پیدا کرده است.

جهرمی با بیان اینکه لازم است آقای هاشمی وقتی بگذارند و اعضای شورای شهر را در خصوص کارهایی که انجام شده است توجیه کنند گفت: امروزه درگیر ویز نیستیم و با قدرت شرکت هایی مانند نشان و بلد داریم که با استفاده از فن آوری داده های قوی تر از شهرداری عمل می کنند و به عنوان حاکمیت باید یاد بگیریم چگونه از این استارتاپ ها داده بخواهیم.

او تاکید کرد: بزرگی ما به جایگاه ما نیست بلکه به نوع کار و خدمتی است که می‌توانیم انجام دهیم. من به عنوان سیاستگذار فناوری اطلاعات باشم بی نیاز نیستم تا از بخش خصوصی استفاده نکنم و باید از بخش خصوصی اطلاعات دریافت کنیم. امروز فضای استارتاپی به جایی رسیده است که اشراف و تحلیل آمار آنها از ما قوی‌تر است و باید تغییر در شیوه فعالیت و نگرش داشته باشیم تا از ظرفیت بالای این استارت آپ ها استفاده کنیم.

جهرمی با بیان اینکه زیر پوست مورد شهر اتفاقات دیگری رخ می‌دهد اظهار کرد شعار ندهیم بلکه باید  یکسان عمل کنیم.  مدیریت شهری هوشمند به مشارکت بین دستگاهی رسیده است و در سال جاری نیز باید برای توسعه مشارکت بین دستگاهی وقت بگذاریم. هر دستگاهی در این فرایند مسئولیت‌هایی دارد و هر یک از ما برداشت‌های جداگانه از شهر هوشمند داریم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: برنامه پست پلاس در شرکت پست را پیش برده‌ایم و امروز فرآیند هوشمند سازی شهری،  پست ما با برنامه پست پلاس به هوشمند سازی رسیده است‌.

جهرمی تاکید کرد: ده خودروی برقی هنوز شماره گذاری نشده است و امیدواریم ناجا با ما همکاری داشته باشد تا این خودروها را شماره گذاری کنیم. این خودروهای برقی به مجموعه‌های پست خواهد پیوست و امیدواریم معاونت بار و کالای شهرداری در این برنامه به ما کمک کند و تنها استفاده کننده نباشد باید برای نسل‌های آینده و کره زمین فکر کنیم و عمل کنیم و چاره‌ای جز عمل کردن نداریم.

او با اشاره به آلودگی هوا گفت: همه ما طی روزهای گذشته دچار مشکلاتی در حوزه آلودگی هوا بودیم. به دنبال تفاهم‌نامه‌ای با معاونت بار و کالا هستیم تا در مدل‌های همکاری بپیوندد و آماده کمک به تولید کنندگان داخلی هستیم و نیازمند یاری آنها هستیم تا به ما کمک کنند.

جهرمی در پایان اضافه کرد: پنجشنبه سورپرایز ویژه داریم که از طریق شبکه‌های اجتماعی اعلام خواهیم کرد. در سال جاری باید به تعاملات بین دستگاهی و خدماتی که دستگاه‌ها می‌توانند ارائه بدهند تاکید داشته باشیم و باید هماهنگی وجود داشته باشد. لازم است شهرداری با مجوز شورای شهر فعالیت‌هایی انجام دهد.  شورای شهر باید مشوق هایی برای تعاملات بین دستگاهی را هم تنظیم کند.

نظر شما
پرونده ویژه