رئیس سازمان بهزیستی:

افزایش یارانه مراکز نگهداری معلولان

۱۳۹۸/۰۹/۱۸ - ۱۱:۲۲:۱۳
کد خبر: ۹۳۴۰۸۶
افزایش یارانه مراکز نگهداری معلولان
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: برای مراکز نگهداری افراد دارای معلولیت پیش بینی های لازم انجام و مقرر شده مبلغ یارانه آنها بر اساس هزینه تمام شده پرداخت شود. بر این اساس، مبلغ این یارانه از آبان ماه امسال به ماهانه ۹۲۰ هزار تومان و برای افراد مجهول الهویه و افراد فاقد سرپرست موثر به یک میلیون و ۴۰ هزار تومان رسیده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ وحید قبادی دانا، افزود: این مبلغ طبق مصوبه هیات وزیران به مراکز نگهداری شبانه روزی برای هر فرد دارای معلولیت جسمی و ذهنی و سالمند پرداخت می شود. افزایش مبلغ یارانه مراکز نگهداری افراد دارای معلولیت کمک خوبی برای مراکز نگهداری و موسسات خیریه است.

وی خاطرنشان کرد: ۴۷ هزار فرد دارای معلولیت جسمی، ذهنی و سالمند در مراکز سراسر کشور نگهداری می شوند که تا دی ماه سال گذشته، مبلغ یارانه آنها ۶۴۰ هزار تومان بود و در انتهای سال ۹۷ به ۷۷۰ هزار تومان رسید و از آبان ماه امسال به ۹۲۰ هزار تومان افزایش یافت.

رئیس سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: در حال حاضر یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر فرد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی هستند که ۱۳ درصد آنها دارای معلولیت های مربوط به ناشنوایی و کم شنوایی، ۱۱ درصد معلولیت کم بینایی و نابینایی، ۳۹ درصد معلولیت های جسمی و حرکتی، ۲۴ درصد معلولیت ذهنی، پنج درصد معلولیت های مربوط به صوت و گفتار و هشت درصد دارای اختلالات روانی مزمن هستند.

نظر شما