محسن هاشمی:

موتورهای دوگانه سوز بر خلاف قانون ساخته می‌شود/ برای دوچرخه مسیر درست می‌کنیم اما برای موتور وقت نمی‌گذاریم

۱۳۹۸/۰۹/۱۹ - ۰۵:۱۴:۲۲
کد خبر: ۹۳۴۱۰۱
موتورهای دوگانه سوز بر خلاف قانون ساخته می‌شود/ برای دوچرخه مسیر درست می‌کنیم اما برای موتور وقت نمی‌گذاریم
رئیس شورای اسلامی شهر تهران ضمن انتقاد از عدم توجه به توسعه موتورهای برقی از سوی شهرداری تهران تردد موتورهای دوگانه سوز را خلاف قانون دانست.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با امکان توسعه موتورهای برقی در پایتخت گفت: مسائل مربوط به حمل و نقل عمومی، موتور و ماشین برقی مسائل مهمی است که در قانون هوای پاک آمده است.

او افزود: همانگونه که قبلا گفتم معمولا قوانین ما خیلی خوب در مجلس به تصویب می‌رسد و مصوبات خوبی در دولت و شوراهای تخصصی ارائه می‌دهیم اما آنقدر ناهماهنگی در سیستم و در سطح بالا وجود دارد که این مصوبات عمل نمی‌شود.

هاشمی تاکید کرد: واضح است که در تهران باید به سمت برقی کردن موتورها برویم. موتورهای دوگانه سوز مدت‌هاست که ممنوع شده و نباید ساخته شود اما همچنان برخی‌ها مونتاژ می‌کنند.

به گفته رئیس شورای اسلامی شهر تهران در قانون عنوان شده که این موتورها نباید ساخته شود.

هاشمی تصریح کرد: حدود 3 میلیون موتور سیکلت در پایتخت داریم که دو میلیون موتور فعال هستند اما در شهر مسیر درستی برای آن‌ها در نظر نگرفته‌ایم.

او اظهار کرد: تعداد موتورها چند برابر دوچرخه‌هاست. مگر چه میزان دوچرخه در تهران داریم که تا این اندازه وقت می‌گذاریم؟

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ضمن انتقاد از شهرداری گفت: برای دوچرخه وقت می‌گذاریم و مسیر درست می‌کنیم اما برای موتور وقت نمی‌گذاریم.

هاشمی با بیان اینکه باید دوچرخه‌های تهران برقی شود، افزود: دوچرخه غیر برقی در تهران به دلیل شیب موجود جوابگو نیست و باید دوچرخه‌ها برقی باشد. دوچرخه‌های برقی همان موتورها با توان پائین‌تر است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان شد: مسئله موتورها اهمیت خیلی زیادی دارد. این کارها در همه جا دنیا ایجاد شغل می‌کند و به گردش مالی می‌انجامد. اگر این زیر ساخت‌ها را ایجاد کنیم کارخانجات فعال می‌شوند و مردم در این زمینه پول خرج می‌کنند و دولت هم سوبسیدهای لازم را می‌دهد.

او با تاکید بر اینکه استفاده از دوچرخه‌های برقی به کاهش چشمگیر مصرف سوخت می‌انجامد، گفت: وزارت نفت از این روش کم شدن  در مصرف سوخت می‌تواند استفاده کند و اینها کارهایی است که در کشور خیلی اهمیت داده نمی‌شود و مقامات کشور باید روی این مسائل حساس شوند. این در حالی است که حساسیت‌هایشان روی مسائل دیگر است. حاکمیت باید به این مسائل بپردازد.

نظر شما