معاون بهداشت وزارت بهداشت:

شیب آنفلوآنزا منفی می‌شود/ آنفلوآنزا تنها مختص به ایران نیست

۱۳۹۸/۰۹/۱۸ - ۲۳:۳۳:۰۸
کد خبر: ۹۳۴۲۱۵
شیب آنفلوآنزا منفی می‌شود/ آنفلوآنزا تنها مختص به ایران نیست
رئیسی با اشاره به اینکه در هفته‌ای که گذشت تعداد جان باختگان به بیماری آنفولانزا از 56 نفر به 81 نفر رسید، خاطرنشان کرد: براساس آمارها شیب بیماری رو به پائین است و امیدواریم در هفته‌های آینده تعداد مبتلایان به این بیماری به صفر برسد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت، گفت: آمار آنفلوآنزا در کشور رو به کاهش است.

او ادامه داد: بیماری آنفلوآنزا اکنون در کشورهای حاشیه خلیج فارس شامل عمان، بحرین، کویت، امارات، عربستان و کشورهای افغانستان و پاکستان همه‌گیری دارد.

رئیسی عنوان کرد: با این وجود اما از مردم می‌خواهیم که توصیه‌های وزارت بهداشت را همچنان رعایت کنند. شستن مکرر دست‌ها، عدم حضور در فضاهای شلوغ، استفاده از ماسک از جمله مهمترین نکات جلوگیری از مبتلا به بیماری است.

این مقام مسئول افزود: بیشترین مرگ و میر بیماری آنفلوآنزا در کشور مربوط به استان‌های تهران، مازندران، کرمان و آذربایجان شرقی است.

2438619

او با تاکید بر اینکه هیچ کمبودی در خصوص داروی درمان آنفلوآنزا و واکسن آن در کشور نداریم، توضیح داد: به اندازه کفایت از این دارو در کشور ذخیره داریم اما به دلیل امکان ایجاد مقاومت دارویی تنها برای بیمارانی که بنا به تشخیص متخصص، نیازمند این دارو باشند، تجویز می‌شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه به بیماران توصیه می‌کنیم در مراحل اولیه بیماری به پزشک مراجعه کنند، عنوان کرد: استراحت کافی، نوشیدن مایعات و خودداری از روبوسی از جمله مهترین کارهایی است که به بهبود و عدم انتقال بیماری به سایرین کمک می‌کند.

رئیسی با اشاره به اینکه در هفته‌ای که گذشت تعداد جان باختگان به بیماری آنفولانزا از 56 نفر به 81 نفر رسید، خاطرنشان کرد: بر اساس آمارها شیب بیماری رو به پائین است و امیدواریم در هفته‌های آینده تعداد مبتلایان به این بیماری به صفر برسد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز