معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران:

حمایت از کودکان زباله گرد باید به گونه‌ای باشد که مشکلات‌شان افزایش نیابد/ اجرای ساماندهی این کودکان از دو ماه قبل

۱۳۹۸/۰۹/۱۹ - ۱۰:۵۶:۱۷
کد خبر: ۹۳۴۵۳۶
حمایت از کودکان زباله گرد باید به گونه‌ای باشد که مشکلات‌شان افزایش نیابد/ اجرای ساماندهی این کودکان از دو ماه قبل
معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران ازآغاز پیش برنامه های مربوط به جمع آوری و ساماندهی کودکان زباله گرد از حدود 2 ماه قبل خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران گفت: از حدود 2 ماه پیش برنامه های مربوط به جمع آوری و ساماندهی کودکان زباله گرد را آغاز کردیم و جلسات متعددی را هم با سازمان مدیریت پسماند، معاونت خدمات شهری شهرداری تهران و برخی شهرداران مناطق که سابقه و تجربه فعالیت در حوزه پسماند را دارند، برگزار کردیم و خوشبختانه مشکل مربوط به سطح تهران را شناسایی کردیم.

جوادی یگانه افزود: مسئله اساسی این است که کودک زباله گرد بعد از فعالیت روزانه و در ساعات پایانی شب به انبارها و گودهایی مراجعه می کند که بخشی از آن ها خارج از شهر تهران هستند و ما اگر فقط بحث فعالیت و زباله گردی کودکان در سطح شهر را برطرف کنیم، مشکلات کودکان در به اصطلاح پاتوق ها و محل های استراحت این کودکان بیشتر می شود.

معاون شهردار ادامه داد: با توجه به این موضوع نشست هایی را با استاندار و سازمان بهزیستی استان تهران داشتیم مبنی بر اینکه حمایت های لازم را از کودکان زباله گرد داشته باشند تا شاهد اجرای طرح های نصف و نیمه ای که مشکلات این کودکان را بیشتر می کنند، نباشیم.

جوادی یگانه خاطرنشان کرد: انشاالله بزودی آقای حناچی جزئیات این طرح را اعلام خواهند کرد که امیدواریم با اجرای آن، مکشل مربوط به کودکان زباله گرد بصورت ریشه ای و با یک کار حساب شده و دقیق برطرف شود.

معاون اجتماعی شهردار تهران با اشاره به اینکه در مرحله اول، این طرح برای کودکان زباله گرد اجرایی می شود، گفت: با توجه به خطرناک بودن بحث زباله گردی برای سلامت کودکان و برخورد با زباله های خطرناکی مثل زباله های بیمارستانی و اینکه زباله گردی یکی از سخت ترین و خطرناک ترین مشاغل کودکان است، اولین گام انشاالله ساماندهی این کودکان است.

جوادی یگانه در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به نکاتی که به آن اشاره کردم، اولویت اول ما برای اجرای این طرح بحث کودکان زباله گرد است و انشاالله در ادامه این طرح برای سایر کودکان کار نیز اجرا خواهد شد.

نظر شما