معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران:

حمایت از کودکان زباله گرد باید به گونه‌ای باشد که مشکلات‌شان افزایش نیابد/ اجرای ساماندهی این کودکان از دو ماه قبل

۱۳۹۸/۰۹/۱۹ - ۱۰:۵۶:۱۷
کد خبر: ۹۳۴۵۳۶
حمایت از کودکان زباله گرد باید به گونه‌ای باشد که مشکلات‌شان افزایش نیابد/ اجرای ساماندهی این کودکان از دو ماه قبل
معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران ازآغاز پیش برنامه های مربوط به جمع آوری و ساماندهی کودکان زباله گرد از حدود 2 ماه قبل خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران گفت: از حدود 2 ماه پیش برنامه های مربوط به جمع آوری و ساماندهی کودکان زباله گرد را آغاز کردیم و جلسات متعددی را هم با سازمان مدیریت پسماند، معاونت خدمات شهری شهرداری تهران و برخی شهرداران مناطق که سابقه و تجربه فعالیت در حوزه پسماند را دارند، برگزار کردیم و خوشبختانه مشکل مربوط به سطح تهران را شناسایی کردیم.

جوادی یگانه افزود: مسئله اساسی این است که کودک زباله گرد بعد از فعالیت روزانه و در ساعات پایانی شب به انبارها و گودهایی مراجعه می کند که بخشی از آن ها خارج از شهر تهران هستند و ما اگر فقط بحث فعالیت و زباله گردی کودکان در سطح شهر را برطرف کنیم، مشکلات کودکان در به اصطلاح پاتوق ها و محل های استراحت این کودکان بیشتر می شود.

معاون شهردار ادامه داد: با توجه به این موضوع نشست هایی را با استاندار و سازمان بهزیستی استان تهران داشتیم مبنی بر اینکه حمایت های لازم را از کودکان زباله گرد داشته باشند تا شاهد اجرای طرح های نصف و نیمه ای که مشکلات این کودکان را بیشتر می کنند، نباشیم.

جوادی یگانه خاطرنشان کرد: انشاالله بزودی آقای حناچی جزئیات این طرح را اعلام خواهند کرد که امیدواریم با اجرای آن، مکشل مربوط به کودکان زباله گرد بصورت ریشه ای و با یک کار حساب شده و دقیق برطرف شود.

معاون اجتماعی شهردار تهران با اشاره به اینکه در مرحله اول، این طرح برای کودکان زباله گرد اجرایی می شود، گفت: با توجه به خطرناک بودن بحث زباله گردی برای سلامت کودکان و برخورد با زباله های خطرناکی مثل زباله های بیمارستانی و اینکه زباله گردی یکی از سخت ترین و خطرناک ترین مشاغل کودکان است، اولین گام انشاالله ساماندهی این کودکان است.

جوادی یگانه در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به نکاتی که به آن اشاره کردم، اولویت اول ما برای اجرای این طرح بحث کودکان زباله گرد است و انشاالله در ادامه این طرح برای سایر کودکان کار نیز اجرا خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز