رئیس شورای اسلامی شهر تهران در همایش هم اندیشی با شورایاران منطقه ۱۹:

نقش شورایاران نظارت بر عملکرد شهرداری است

۱۳۹۸/۰۹/۲۰ - ۰۹:۰۵:۱۴
کد خبر: ۹۳۴۹۶۴
نقش شورایاران نظارت بر عملکرد شهرداری است
رئیس شورای اسلامی شهر تهران طی سخنان خود در همایش هم اندیشی با شورایاران منطقه 19 بر نقش نظارتی شورایاران بر عملکرد شهرداری تأکید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محسن هاشمی با بیان اینکه شورایاران و شورای شهر تهران از یک جنس بوده و تداوم شورا همان شورایاری ها هستند خاطرنشان کرد: شورایاران نیز مانند ما در شورا جنبه نظارتی دارند نه تصدی گری و نباید با افزایش توقع شهروندان در منطقه و عدم تحقق آن باعث سرخوردگی آنها شویم.

وی با تشکر از جدیت شهروندان منطقه برای شرکت در انتخابات شورایاری ها و نیز حضور فعال نامزدهای انتخاباتی و اجرای تبلیغات اثر گذار در این منطقه که به یک انتخابات پرشور منجر شد قدردانی کرد.

هاشمی با اشاره به مشکلات مطرح شده توسط شورایاران این منطقه خواستار ارائه راه حل هایی برای طرح در شورای شهر و اثر گذاری در این شورا شد.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه سخنان خود درخصوص منش اخلاقی توکلی شهردار منطقه صحبت کرد و گفت: همه ما ایشان را به عنوان یک شهردار خوش برخورد و با ویژگی های اخلاقی خوب می شناسیم.

در این همایش همچنین احمد مسجدجامعی رییس ستاد هماهنگی شورایاری های شورای اسلامی شهر تهران خواستار ارائه برنامه های هر منطقه توسط شورایاران  با نگاه محله ای شد تا درصورت تحقق پذیر بودن در شورا پیگیری شود.

وی با اشاره به ظرفیتهای توسعه ای منطقه گفت: وجود زمین های ذخیره شهری، بازارهای متعدد و دسترسی های گسترده در این منطقه زمینه خوبی برای برداشتن قدم های بزرگ در توسعه پهنه جنوب محسوب می شود.

مسجد جامعی تأکید کرد: سراهای محلات تنها بخشی از مسئولیت شورایاران است و آنها باید به عنوان مجریان شهری اولویت های شهروندان را در شهر اجرایی کنند.

علی توکلی شهردار منطقه از دیگر سخنرانان این همایش بود که از کسب مقام اول منطقه 19 به لحاظ میزان مشارکت در سطح شهر تهران سخن گفت و بیان کرد: سه محله نعمت آباد، عبدل آباد و شکوفه جنوبی جزو 5 محله برتر شهر تهران در انتخابات شورایاری ها بودند.

وی با بیان اینکه در انتخاب شورایاری ها از تمام ظرفیت ها بویژه فرهیختگان و افراد تحصیلکرده نیز استفاده شده است ابراز امیدواری کرد با استفاده از این ظرفیت و نیز مشارکت شهروندان به نقطه مطلوب در توسعه منطقه برسیم.

در همایش هم اندیشی شورایاران منطقه 19 دبیران کارگروه های تخصصی به تفکیک به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداخته و در پایان مراسم  نیز از پیمان ماهری پور قهرمان مسابقات جهانی پاورلیفتینگ در مسکو که از اعضای شورایاری منطقه نیز است، توسط رئیس شورای شهر تهران و شهردار منطقه تقدیر شد.

براساس این گزارش محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران، سید آرش میلانی عضو شورای شهر تهران و نایب رئیس ستاد شورایارای ها و محمد حقانی مشاور و رئیس شواری اسلامی شهر در امور شورایاری ها و آیت الله موسوی هشترودی از دیگر مهمانان این همایش بودند .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز