ماجرای عجیب قرص‌های مخفی در کیک‌‌ها/ نامه آموزش و پرورش به وزارت بهداشت

۱۳۹۸/۰۹/۲۰ - ۲۲:۱۸:۵۴
کد خبر: ۹۳۵۴۰۲
ماجرای عجیب قرص‌های مخفی در کیک‌‌ها/ نامه آموزش و پرورش به وزارت بهداشت
مدیرکل سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش از ارسال نامه توسط این وزارتخانه به وزارت بهداشت در خصوص وجود قرص در بسته‌های کیک خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ حدود 10 روز پیش گزارش‌هایی به مسئولان سلامت آموزش و پرورش منعکس شد مبنی بر اینکه در بسته‌های کوچک کیک که دانش‌آموزان برای تغذیه میان وعده به مدرسه آورده بودند و شاید هم از بوفه مدارس خریداری کرده بودند، قرص مشاهده شده است.

حسن ضیاءالدینی، مدیرکل سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش، در این خصوص گفت: وقتی این گزارش‌ها به ما رسید به وزارت بهداشت نامه زدیم. ضمن اینکه حراست آموزش و پرورش برای پیگیری و هماهنگی بخش‌های مربوط در جریان قرار گرفت.

او افزود: از استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و آذربایجان غربی این گزارش‌ها به ما رسید و پیگیر هستیم. این قرص‌ها بیشتر استامینوفن، آنتی هیستامین و رانیتیدین بود و گزارشی از مسمومیت دانش‌آموزان نداشتیم. این کیک‌ها بسته‌بندیِ کارخانه‌ها را داشته است با این‌حال ما منتظر پاسخ وزارت بهداشت هستیم.

در همین خصوص گفته شده به دلیل کشف این قرص‌ها، آموزش و پرورش بخشنامه‌ای را در این رابطه به مدارس ابلاغ کرده است که کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، این موضوع را تکذیب کرد.

جهانپور گفت: اصلا چنین چیزی بخشنامه نشده و احتمالا بعضی افراد در فضای مجازی دنبال مسائل خاصی هستند و این موضوع ربطی به تولید کیک و ویفر و کارخانجات و صنایع غذایی ندارد.

photo_2019-12-11_23-00-35

photo_2019-12-11_23-00-36

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز