سخنگوی وزارت بهداشت:

موضوع قرص‌ها در مواد غذایی ارتباطی با خط تولید کارخانه ندارد/ نامه‌ای از وزارت آموزش و پرورش دریافت نکرده‌ایم/ ممکن است ماجرا ابعاد نظامی و امنیتی داشته باشد

۱۳۹۸/۰۹/۲۲ - ۰۵:۴۴:۵۳
کد خبر: ۹۳۵۵۴۹
موضوع قرص‌ها در مواد غذایی ارتباطی با خط تولید کارخانه ندارد/ نامه‌ای از وزارت آموزش و پرورش دریافت نکرده‌ایم/ ممکن است ماجرا ابعاد نظامی و امنیتی داشته باشد
جهانپور گفت: در حوزه وزارت سازمان غذا و دارو هیچ موردی مبنی بر وجود قرص در برخی از مواد غذایی استان‌های هرمزگان یا سیستان و بلوچستان و ارتباط آن با خط تولید کارخانه‌های تولیدکننده این فرآورده‌ها وجود ندارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ کیانوش جهانپور، سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت در پاسخ به این سوال که ماجرای مربوط به وجود قرص در کیک و برخی از محصولات غذایی با بسته‌بندی کارخانه، به کجا رسید؟ گفت: در حوزه وزارت سازمان غذا و دارو هیچ موردی مبنی بر وجود قرص در برخی از مواد غذایی استان‌های هرمزگان یا سیستان و بلوچستان و ارتباط آن با خط تولید کارخانه های تولیدکننده این فرآورده‌ها وجود ندارد.

او ادامه داد: هر اتفاقی با هر هدف یا انگیزه‌ای، از سوی برخی از افراد درسطح عرضه بوده و  قاعدتا از حوزه کار ویژه و ماموریت وزارت بهداشت خارج است. این موضوع ممکن است ابعاد انتظامی یا امنیتی داشته باشد که قطعا دستگاه‌های مسئول در این زمینه ورود و بررسی خواهند کرد.

سخنگوی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه موضوع ارتباطی به خطوط تولید و شرکت های مرتبط و ورودجسم خارجی در حین تولید ندارد، توضیح داد: موارد مشاهده شده همگی نشان دهنده این موضوع است که در سطح عرضه، جسمی خارجی به هر دلیلی وارد این بسته‌ها شده و ممکن است بعد از باز شدن این مشکل به وجود آمده باشد و ارتباطی با خطوط تولیدی و شرکت‌هایی که ظاهرا اسم و برند آن‌ها روی بسته‌هاست، ندارد.

این مقام مسئول با تکذیب این خبر که نامه‌ای از وزارت آموزش و پرورش به دست ما رسیده است، خاطرنشان کرد: اگر بررسی‌ها نشان دهد خط تولید محصول خاصی مشکل دارد، هرگونه فراخوان، جمع‌آوری یا ماموریت مبنی بر توزیع یا توقف خط تولید بر عهده سازمان غذا و داروست که تا به امروز چنین چیزی مشاهده نشده است.

نظر شما
پرونده ویژه