ایجاد ۹۲ هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد

۱۳۹۸/۰۹/۲۱ - ۱۲:۳۳:۲۸
کد خبر: ۹۳۵۵۷۴
ایجاد  ۹۲ هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد
رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: با حمایت سیستم بانکی و پرداخت تسهیلات از ابتدای امسال تاکنون ۹۲ هزار فرصت شغلی در کشور توسط این نهاد ایجاد شده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مرتضی بختیاری، در همایش شبکه بانکی یاور توانمندسازی اقتصادی نیازمندان افزود: براساس برنامه ششم توسعه سالانه باید ۱۰۰ هزار اشتغال توسط دستگاه‌های حمایتی در کشور باید ایجاد شود که ۷۰ هزار اشتغال از این تعداد سهم کمیته امداد و ۳۰ هزارفرصت سهم بهزیستی است.

وی ادامه داد: اعتبارات تبصره ۱۶ امسال برای اشتغال توسط دستگاه‌های حمایتی معادل ۵۰ هزار میلیارد ریال است که از این میزان ۳۵ هزار میلیارد ریال سهم کمیته امداد و  ۱۵ هزار میلیارد ریال سهم بهزیستی است.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه در سال ۹۶ تعداد ۱۷۰ هزار فرصت شغلی جدید توسط کمیته امداد در کشور ایجاد شده است گفت: سال ۹۷ نیز ۱۴۸ هزار فرصت اشتغال ایجاد شد که از این حیث یک سوم اشتغال کشور در آن سال توسط این نهاد ایجاد شده است.

بختیاری افزود: از ابتدای امسال تا کنون از اعتبارات تبصره ۱۶ ، ۹۲ هزار اشتغال با پرداخت ۲۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ایجاد شده است.

وی ادامه داد: از محل اعتبارات اشتغال روستایی نیز با پرداخت ۱۳ هزار میلیارد ریال تعداد ۳۰ هزار اشتغال در کشور ایجاد شده است.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره)  گفت: هم اکنون ۷۵ هزار طرح اشتغال منتظر پرداخت تسهیلات معادل ۲۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در بانکهاست که خواهش می کنیم این تسهیلات پرداخت شود.

بختیاری افزود: در مجموع امسال ۵۸ هزار میلیارد ریال تسهیلات از محل اعتبارات اشتغال روستایی و تبصره ۱۶ تسهیلات سهم این نهاد است که با جذب کامل امکان ایجاد ۲۰۵ هزار اشتغال در کشور فراهم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در عمل با توجه به ابلاغ تسهیلات در مرداد ماه امسال، اشتغال ایجاد شده در کشور توسط این نهاد  از شهریور ماه آغاز شده است ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود امسال به طور قطع ۱۷۰ هزار اشتغال در کمیته امداد ایجاد شود.

رییس کمیته امداد گفت: هم اکنون حدود ۷۰ هزار دانشجو و ۳۷۵ هزار دانش آموز در کشور زیر پوشش این نهاد هستند.

بختیاری افزود: در فضای اقتصادی کنونی باید به تولیدات خانگی و خرد بپردازیم تا بتوانیم بیشترین بهره برداری را داشته باشیم.

همایش شبکه بانکی یاور توانمندسازی اقتصادی نیازمندان روز پنجشنبه برای مدت یک روز با حضور رییس کل بانک مرکزی ایران و رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور در مشهد در حال برگزاری است.

شش درصد از جمعیت ۸۲ میلیون نفری کشور زیر پوشش خدمات کمیته امداد خمینی(ره) هستند.

۴۵ درصد افراد زیر پوشش این نهاد به دلیل فوت همسر، ۳۵ درصد به دلیل ناتوانی سرپرست، ۹ درصد به دلیل طلاق و بقیه آنها بخاطر ابتلاء به بیماریهای سخت علاج از کمکهای کمیته امداد بهره می‌گیرند. در مجموع دو میلیون و ۲۰۰ هزار خانوار در قالب مددجوی عادی، مددجوی تک خدمتی و مددجوی و چندخدمتی در سطح کشور زیر تحت پوشش کمیته امداد هستند.

به گفته مجید ملک‌شاهی مدیرکل مرکز خدمات مددکاری کمیته امداد، چهار میلیون نفر از جمعیت شش میلیونی مددجویان این نهاد، به صورتی ویژه‌تر از خدمات کمیته امداد بهره می‌گیرند.

"زنان سرپرست خانوار نیازمند، خانواده‌های سالمند نیازمند و مردان ازکارافتاده" در اولویت‌ بهره‌مندی از خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند.

هم‌اینک یک میلیون و ۲۰۰ هزار زن سرپرست خانوار از خدمات کمیته امداد برخوردارند. همچنین یک میلیون و ۶۴۳ هزار و ۳۰۱ نفر از کل جمعیت شش میلیون نفری زیر پوشش کمیته امداد را در سطح کشور "سالمندان بالای ۶۰ سال سن" تشکیل می‌دهند. بر این اساس ۲۲ درصد سالمندان کشور زیر پوشش خدمات کمیته امداد قرار دارند. عمده مددجویان سالمند مددجوی این نهاد در روستاها سکونت دارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز