فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی:

کلاهبرداران ۷۰ میلیاردی دارو دستگیر شدند

۱۳۹۸/۰۹/۲۲ - ۱۰:۲۳:۰۰
کد خبر: ۹۳۵۷۶۶
کلاهبرداران ۷۰ میلیاردی دارو دستگیر شدند
فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی از دستگیری 3 گرداننده باند بزرگ کلاهبرداری دارو و تجهیزات پزشکی در مشهد و کشف 8 کانتینر دارو به ارزش 70 میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ " محمدکاظم تقوی" با بیان این خبر گفت: در پی اعلام شکایت فردی مبنی بر این که افرادی با هویت جعلی از شرکت واردات و پخش دارو و تجهیزات پزشکی وی در مشهد کلاهبرداری سنگینی کرده اند، دستورات لازم برای بررسی این پرونده صادر شد.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی استان در بررسی های اولیه دریافتند متهمان پس از چند مرحله ملاقات حضوری و جلب اعتماد شاکی با تنطیم قرارداد کاری، سند ملکی به ارزش 90 میلیارد ریال را در "قائمشهر" امانت و پشتوانه قرارداد گذاشته اند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شاکی بدون هیچ تحقیقی قرارداد را امضا کرده بود، افزود: فرد مذکور پس از آن که متهمان داروها را تحویل می گیرند، با انجام تحقیقات متوجه می شود با 2 کلاهبردار روبه رو شده و ارزش ملک آنها خیلی کمتر از مبلغی است که در قرارداد ذکر شده و اسناد آن هم مشکل دارد.

سردار تقوی یادآور شد:‌ کارآگاهان پلیس آگاهی پس از تحقیقات گسترده و با اشراف اطلاعاتی موفق شدند، 3 متهم را شناسایی و تحت تعقیب قرار دهند.

این مقام ارشد انتظامی گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی با هماهنگی مقام قضائی 3 متهم این پرونده را در شهرستان های "اشتهارد، بابل و قائمشهر" شناسایی و در چند عملیات ضربتی هر یک از آنها را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه ارزش داروهای تحویلی به متهمان 70 میلیارد ریال برآورد شده، تصریح کرد: ماموران انتظامی در بازرسی از انبارهای متهمان مقادیر قابل توجهی دارو را در قالب 8 کانتینر کشف و به مشهد منتقل کردند.

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی، گفت: متهمان همچنین به کلاهبرداری بالغ بر 40 میلیارد ریالی جعل اسناد درخصوص زمین های مختلف در سطح کشور از دیگر شهروندان اعتراف و با هماهنگی مقام قضائی تحقیقات پرونده در این باره نیز  تا پیدا شدن شاکی های پرونده دوم ادامه دارد.

نظر شما