معاون وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

تهران از ۴۰ درصد تسهیلات بافت فرسوده استفاده کرده است/ وضعیت تهران در حوزه بافت فرسوده نسبت به سایر شهرها بهتر است

۱۳۹۸/۰۹/۲۲ - ۲۳:۱۶:۴۹
کد خبر: ۹۳۵۷۹۵
تهران از ۴۰ درصد تسهیلات بافت فرسوده استفاده کرده است/ وضعیت تهران در حوزه بافت فرسوده نسبت به سایر شهرها بهتر است
سیدمحمد پژمان با اشاره به ارائه 20 هزار تسهیلات برای ساخت بافت فرسوده از استفاده 40 درصدی پایتخت‌نشینان از این تسهیلات خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سیدمحمد پژمان، معاون وزیر راه و شهرسازی، در رابطه با همکاری‌های دولت و شهرداری برای بافت فرسوده پایتخت گفت: همکاری کاملا نزدیکی در خصوص بافت فرسوده با شهرداری‌ها داریم.

او افزود: در حوزه بافت فرسوده تهران تکیه بر استفاده تسهیلات از سوی مردم با تجمیع محدودتر وجود دارد و  در جریان نیستم که شهرداری تصمیمی بر انتشار اوراق داشته باشند.

پژمان تاکید کرد: شهرداری ها تخفیفات جدی برای پروانه و تغییراتی در تراکم و کاربری می‌دهند و از سوی دیگر دولت تسهیلات خوبی به عنوان وام های ارزان قیمت ارائه داده تا مردم بتوانند از آن برای احداث بنا استفاده کنند همچنین وام‌هایی به مردم برای تخریب خانه‌ها داده می شود تا بتوانند هنگام ساخت و ساز، ودیعه مسکن داشته باشند از سوی دیگر تخفیفاتی در انشعابات نیز داده شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وضعیت تهران نسبت به سایر شهرهای ایران در حوزه بافت فرسوده گفت: در تهران باز هم نسبت به خیلی از شهرهای دیگر به خاطر تهیه مشوقات در حوزه بافت فرسوده وضعیت بهتری وجود دارد.

او در خصوص همکاری دولت با شهرداری‌ها اذعان کرد: در تلاش هستیم که با دوستان همکاری ها را توسعه بدهیم تا طرح‌هایی که لازم است زودتر تهیه شود.

پژمان با اشاره به اینکه درصد بالایی از تسهیلات بافت فرسوده از سوی تهران جذب شده است، بیان کرد: در گام اول حدود 20 هزار تسهیلات به مردم ارائه شد که نزدیک به 40 درصد آن را تهران استفاده کرده است و می‌تواند روندش ادامه داشته باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز