رییس پژوهشگاه مطالعات اموزش و پرورش:

ارتقا سواد سلامت خواندن در دستور کار قرار گیرد/ انتخاب ۵ اثر شاخص در حوزه داستان و مطالعه

۱۳۹۸/۰۹/۲۳ - ۰۹:۰۹:۵۲
کد خبر: ۹۳۶۰۰۶
ارتقا سواد سلامت خواندن در دستور کار قرار گیرد/ انتخاب ۵ اثر شاخص در حوزه داستان و مطالعه
کریمی گفت: آثار دانش اموزان دوره دوم ابتدایی بر اساس جشنواره جابربن حیان انتخاب شد و در حوزه داستان و مطالعه 5اثر شاخص را انتخاب کردیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مراسم جشنواره پژوهش‌های دانش آموزی و تجلیل از دانش آموزان پژوهشگر و فناور صبح امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش در دبیرستان نمونه دولتی فرهنگ برگزار شد.

در ابتدای این مراسم فرهاد کریمی، رییس پژوهشگاه مطالعات آموزش و‌پرورش گفت: در زمینه سواد خواندن، مهارت دانش‌آموزان نیاز به تکمیل دارد و در این زمینه نیاز به کار داریم،  انتخاب دانش‌آموزان ابتدایی در هفته پژوهش به این دلیل است که مسئولان به فکر ارتقای سطح سواد خواندن آنها باشند.

او ادامه داد: آثار دانش آموزان دوره دوم ابتدایی براساس جشنواره جابر بن حیان انتخاب شد و در حوزه داستان و مطالعه ۵ اثر شاخص را انتخاب کردیم.

رییس پژوهشگاه مطالعات آموزش و‌پرورش گفت: آثار برگزیده متوسطه از جنس پژوهش، اختراع و ابداع است برخی طرح ها حاوی پیام‌هایی از جنس فناوری است و حتی پژوهش‌هایی در حوزه علوم انسانی و روانشناسی‌توسط دانش‌آموزان  انجام شده است.

کریمی عنوان کرد: آثار برگزیده دوره متوسطه اول براساس جشنواره خوارزمی انتخاب شد و 7 اثر  معرفی شدند و در دوره دوم متوسطه براساس جشنواره خوارزمی و ثبت اختراع، هفت اثر برتر را انتخاب کردیم.

او با اشاره به اینکه وزارت آموزش‌وپرورش ارزش بسیاری برای تفکر دانش‌آموزان قائل است، تصریح کرد: در سند تحول نقش مدرسه، معلم و دانش آموز پژوهنده و آموزش پژوهش محور جلوه‌گر و به نقش محوری تعقل و تفکر اشاره شده است، شکوفایی توانایی شناختی سطح بالا  نظیر تفکر و خلاقیت نیازمند عزم جدی حوزه برنامه ریزی، تامین اعتبارات، معلم توانمند و مدرسه و محیط مشوق یادگیری است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز