وزیر آموزش و پرورش:

تقویت روح پرسش گری در مدارس کشور / پژوهش رکن تفکیک ناپذیر انسان سازی/ پژوهشگری، فرهنگ است

۱۳۹۸/۰۹/۲۳ - ۱۰:۵۹:۰۱
کد خبر: ۹۳۶۰۶۵
تقویت روح پرسش گری در مدارس کشور / پژوهش رکن تفکیک ناپذیر انسان سازی/ پژوهشگری، فرهنگ است
محسن حاجی‌میرزایی گفت: پژوهش رکن تفکیک ناپذیر این فرایند است . حیات ما بدون پژوهش میسر نیست.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محسن حاجی‌میرزایی، در جشنواره ملی تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانش‌آموزی،ضمن گرامیداشت هفته پژوهش گفت: هفته پژوهش فرصتی برای مرور دستاوردها، توسعه و تعمیق فرهنگ پژوهش و ارزیابی عملکردهاست.

او ادامه داد: مهمترین کارکرد آموزش و پرورش آماده کردن انسان‌ها برای زندگی هدفمند است. انسان‌هایی که بتوانند دستشان را به زانوی خود گرفته و بلند شوند و خوداتکا باشند.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: پژوهش رکن تفکیک ناپذیر این فرایند است . حیات ما بدون پژوهش میسر نیست. در معرض تغییرات جامعه هستیم و فهم این تغییرات نیازمند مواجهه هوشمندانه و در گروی پژوهشهای کارآمد است. پژوهش برای آموزش و پرورش مانند اکسیژن است.

حاجی میرزایی ادامه داد: باید دانش آموزان را پژوهنده بار بیاوریم. پژوهنده بودن و پرسشگری با دانش آموز بودن همراه و عجین است. آموزش و پرورش باید مکمل حس اولیه پرسش‌گری باشد که خداوند در فطرت کودکان قرار داده است. باید استمرار دهنده این مسیر باشیم و دیوارهای بین جامعه و مدرسه برداشته شود.

حاجی میرزایی تصریح کرد : در پیگیری این هدف مصمم هستیم. همه دانش آموزان و معلمان ما باید پژوهنده باشند. آموزش و پرورش میدان فراخی برای همه جور اندیشیدن و سوال کردن و در جست و جوی پاسخهای مفید بودن است.

او با بیان اینکه روح پرسشگری را باید در همه مدارس و عرصه های آموزش و پرورش توسعه دهیم عنوان کرد: این کار نیازمند فرهنگ سازی است. پژوهشگری یک فرهنگ است و برای پژوهشگر بودن باید پژوهندگی را یاد گرفت.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: باید هیچ کاری جز از مسیر پژوهش سامان نگیرد. در اختیار داشتن دانش آموزان، پیوند با مقوله تربیت و زندگی آینده و خلاقیت در مسیر زندگی، میدان بزرگی برای پژوهیدن است. همه ما باید این میدان را تقویت کنیم.

حاجی میرزایی خطاب به دانش آموزان پژوهنده برتر گفت: کسانی که می‌آموزند از کودکی پرسشگر و نقاد باشند و اندیشه کنند آینده درخشانی خواهند داشت. برای همه شما آینده‌ای درخشان از خداوند مسئلت دارم.

نظر شما