پیگیری ۴ پرونده مشترک میراث ناملموس برای ثبت جهانی

۱۳۹۸/۰۹/۲۳ - ۱۱:۵۳:۳۰
کد خبر: ۹۳۶۱۱۶
پیگیری ۴ پرونده مشترک میراث ناملموس برای ثبت جهانی
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور گفت: تا کنون 14 ثبت جهانی ناملموس در کشور ما اتفاق افتاده است و برای سال 99، 4 پرونده مشترک با دیگر کشورها را برای ثبت جهانی پیگیری می‌کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ علی‌اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور، در حاشیه مراسم هفته پژوهش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ثبت جهانی دوتار را تبریک عرض می‌کنم.

وی افزود: تا کنون 14 ثبت جهانی ناملموس انجام شده است که در سال 99 هم چند پرونده مشترک در حوزه ثبت جهانی آثار ناملموس با دیگر کشورها به ثبت جهانی می‌رسانیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور خاطرنشان کرد: وقتی که چند پرونده مشترک را برای ثبت جهانی در یونسکو مطرح می‌کنیم از سهمیه سالانه کشورها کم نمی‌شود و می‌توانیم یک سهمیه غیرمشترک را به نام کشورمان به ثبت برسانیم.

مونسان خاطرنشان کرد: امیدواریم سال 99 سال خوبی برای ثبت جهانی آثار ناملموس کشور باشد.

وی افزود: ثبت آثار ناملموس از ثبت بناهای تاریخی ارزش آن کمتر نیست و قطعاً این اتفاق تأثیر جهانی و خاص خود را بر روی آثار خواهد داشت.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور بیان داشت‌: ما باید آثار خاص خود را در حوزه‌های ملموس و ناملموس به ثبت جهانی برسانیم چرا که ما دارای آثار فراوانی هستیم که شاید با سایر کشورها هم مشابه باشد.

مونسان خاطرنشان کرد: در سال 99 خبرهای خوبی از ثبت آثار ملموس و ناملموس در کشور خواهیم داشت.

وی گفت: ما از آثار تاریخی و ملی خود حمایت خواهیم کرد تا دیگر کشورها آن را به نام خود ثبت نکنند. برخی از هنرها علاوه بر اینکه در کشور ما حضور دارد در دیگر کشورها هم موجود است و ریشه آن به کشور ما برمی‌گردد بنابر این تلاش می‌کنیم هنرهای ریشه‌دار ایرانی را بیش از ورود دیگر کشورها به ثبت جهانی برسانیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز