مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان:

مشکل آورده مالی مجامع خیرین ازدواج حل شد

۱۳۹۸/۰۹/۲۴ - ۰۵:۰۸:۲۳
کد خبر: ۹۳۶۲۰۰
مشکل آورده مالی مجامع خیرین ازدواج حل شد
کریمی گفت: شرط آورده مالی برای ثبت اولیه مجامع خیرین ازدواج که باید از طریق فرمانداری و استانداری‌ها صورت گیرد، حذف و خوشبختانه مانع بزرگی از پیش روی خیرین ازدواج برداشته شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ اعظم کریمی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان در خصوص رفع مشکل آورده مالی در ثبت مجامع خیرین ازدواج، اظهار کرد: یکی از سیاست‌های مورد تاکید وزیر ورزش و جوانان در حوزه کمک به تسهیل ازدواج جوانان، کمک به تشکیل مجامع خیرین ازدواج در سراسر کشور است. چراکه اعتقاد جدی داریم در بحث‌های مختلف از آموزش گرفته تا تامین جهیزیه، برگزاری مراسم، تامین مسکن و حتی ایجاد اشتغال، خیرین ازدواج می‌توانند اثرگذاری بسیاری داشته باشند. 

او ادامه داد: همانطور که  در کشور خیرین مدرسه‌ساز و خیرین سلامت داریم که خدمات قابل توجهی داشته و دارند، خیرینی هم در قالب «خیرین ازدواج» مجامع خود را تاکنون به ثبت رسانده‌اند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه ثبت مجامع خیرین ازدواج در گذشته  یکی از موانع جدی پیش‌رو در وزارت کشور بود که مانع از توسعه این مجامع در سراسر کشور می‌شد، تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در گذشته وجود داشت و باید در آئین‌نامه مالی استان‌ها به ثبت می‌رسید، تامین آورده مالی در مرحله اول گردهمایی خیرین و ثبت مجمع بود. در واقع شمار بسیاری از استان‌ها و شهرستان‌ها بر اساس آئین‌نامه‌ای که در گذشته وجود داشت موفق به تشکیل مجمع خیرین ازدواج  نمی‌شدند.

او در ادامه افزود: این مشکلات ما را برآن داشت تا با مکاتبات بسیار، جلسات تخصصی و کارشناسی، جلسات مدیریتی و پیگیری‌های فراوان و البته با حسن نظر معاون محترم مشارکت‌های سازمان امور اجتماعی وزارت کشور در جلسه 409 هیات نظارت کشور در خواست ما مورد بررسی قرار گرفته و به تصویب برسد.

 مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد: پس از تصویب این درخواست مبنی بر استفاده از ظرفیت های مردمی با هدف تسهیل در امر صدور مجوز و حمایت از مشارکت خیرین در ترویج، فرهنگ‌سازی و حمایت از ازدواج و نهاد خانواده، شرط آورده مالی برای ثبت اولیه مجامع خیرین ازدواج که باید از طریق فرمانداری و استانداری‌ها صورت گیرد، حذف و خوشبختانه مانع بزرگی از پیش روی خیرین ازدواج برداشته شد.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به اینکه امیدواریم با این اتفاق شاهد توسعه کمی و کیفی مجامع خیرین ازدواج در سراسر کشور باشیم، اضافه کرد: این اتفاق، اقدام بسیار اثرگذاری بود و از زمان تصویب مورد اقبال خیرین این حوزه قرار گرفته است. امیدواریم بتوانیم تا پایان سال تعداد مجامع خیرین‌مان را با هدایت معاونین امور جوانان در استان‌ها افزایش دهیم و شاهد اقدامات عملیاتی اثرگذار در بحث تسهیل ازدواج جوانان باشیم. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز