آغاز دوره ملی دانش‌افزایی با مشارکت دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان

۱۳۹۸/۰۹/۲۳ - ۱۴:۰۳:۱۳
کد خبر: ۹۳۶۲۴۲
آغاز دوره ملی دانش‌افزایی با مشارکت دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان
اولین دوره آموزشی مدیران مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده با مشارکت دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان در استان فارس برگزار شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ دوره ملی‌ دانش‌افزایی مدیران مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده با حضور اعظم کریمی مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان، مدیران مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده سراسر کشور و اساتید برجسته‌ی مشاوره ازدواج و خانواده در استان فارس آغاز شد.

در اولین روز از این کارگاه، دکتر صاحبی، مربی ارشد آموزش های رسمی موسسه بین المللی گلاسر و نماینده مرکز آموزش واقعیت درمانی ایران به بحث و گفت وگو با موضوع مشاوره‌ی پیش از ازدواج پرداختند.

در ابتدای جلسه از اهمیت مشاوره‌های پیش از ازدواج با رویکرد شناخت درست از خود و نفر مقابل، آشنایی با موانع طبیعی و منطقی زندگی مشترک، کسب آمادگی برای یک زندگی مشترک و اجتناب از ازدواج های مشکل دار صحبت شد.  

همچین طرح‌های کلی مشاوره پیش از ازدواج، سنجش، آموزش و ارائه پیشنهاد و راه‌کار‌ها عنوان و در مورد اهمیت سلامت روان، رشد و تحول‌هیجانی ، ارزش‌ها و معنویت در زندگی مشترک مطالبی  مطرح شد. 

در ادامه جلسه نیز به آموزش مفاهیم و مولفه های اصلی دعوت به مسئولیت‌پذیری در زندگی مشترک پرداخته و چالش ها و تعارض های بین زوجین نیز بررسی شد.

در این دوره عنوان شد که ۶۹ درصد تعارضات زوجین قابل حل بوده و به آموزش شیوه های موثر حل این تعارضات پرداخته شد. لازم به ذکر است که این کارگاه تا روز دوشنبه ٢٤ آذر ماه با رویکرد یاد شده ادامه خواهد داشت.

 

نظر شما