مدارس کدام استان‌ها فردا تعطیل است؟

۱۳۹۸/۰۹/۲۴ - ۱۳:۴۰:۰۶
کد خبر: ۹۳۶۷۵۵
مدارس کدام استان‌ها فردا تعطیل است؟
معاون استانداری تهران از تعطیلی تمامی مدارس استان بجز ۲ شهرستان فیروزکوه و دماوند فردا دوشنبه خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ تقی‌زاده، معاون استانداری تهران، گفت: پیرو تداوم آلودگی هوا، کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران تصمیم گرفت تا با توجه به انباشت آلاینده‌ها و غلظت ذرات معلق هوای تهران، مدارس استان در تمامی مقاطع در دو شیفت صبح و بعدازظهر بجز ۲ شهرستان فیروزکوه و دماوند فردا دوشنبه تعطیل باشد. البته مدارس شهر رودهن از شهرستان دماوند نیز تعطیل هستند.

تصمیمات درباره تعطیلی روز دوشنبه بدون تشکیل جلسه و تنها با اخذ گزارش دستگاه‌های مرتبط اتخاذ شده است.

وی گفت: فعالیت کلیه معادن شن و ماسه نیز فردا دوشنبه متوقف و تردد کامیون‌ها نیز در سطح شهر ممنوع می‌شود. همچنین فعالیت‌های ورزشی نیز فردا متوقف خواهد بود.

تقی زاده همچنین از نیم‌بها شدن بلیت اتوبوس و مترو در روز دوشنبه (فردا) خبر داد و افزود: همچنین طرح زوج و فرد فردا از درب منازل اعمال خواهد شد.

با تصویب مدیریت بحران استان آذربایجان شرقی به علت افزایش آلایندگی هوا مدارس تبریز، خسروشاه، اسکو و سهند در تمامی مقاطع صبح و ظهر فردا  دوشنبه تعطیل اعلام شد.

در جلسه مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی طبق بررسی های کارشناسی صورت گرفته شهرهای تبریز، خسروشاه، اسکو و سهند با افزایش آلایندگی هوا و آلودگی مواجه شده اند.

با توجه به گزارش کمیته محیط زیست استان، شاخص های کیفیت هوا نشان دهنده افزایش میزان غلظت آلاینده های جوّی در چهار شهر تبریز، خسروشاه، اسکو و سهند است.

گفتنی است شاخص کیفی هوا (AQI) یا شاخص آلودگی هوا (PSI) نیز معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن‌دار، ازون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از 10 میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از 2.5 میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف هستند، تبدیل به یک عدد بدون واحد کرده و وضعیت آلودگی هوا را سطوح مختلف نمایش می‌دهد.

بر‌اساس شاخص آلودگی هوا، این شاخص از صفر تا 50 هوای پاک، 51 تا 100 هوای سالم، 101 تا 150 ناسالم برای گروه‌های حساس، 151 تا 200 ناسالم برای عموم، 201 تا 300 بسیار ناسالم، 301 تا 500 خطرناک است.

مدارس شهرستان دشتستان دوشنبه تعطیل است

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: به دلیل بارندگی، مدارس شهرستان دشتستان و مناطق آب‌پخش، شبانکاره و سعدآباد فردا تعطیل است.

مجید اجرایی اظهار داشت: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته برای بارندگی، مدارس برخی از مناطق استان بوشهر فردا دوشنبه در نوبت صبح و بعد از ظهر تعطیل خواهد بود.

وی اضافه کرد: مدارس شهرستان دشتستان و منطقه آب‌پخش و منطقه شبانکاره و سعدآباد فردا تعطیل است.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: هنوز در مورد تعطیلی مدارس خارگ تصمیمی گرفته نشده است.

پیش از این مدارس شهرستان بوشهر، شهرستان کنگان، شهرستان دشتی، شهرستان عسلویه و شهرستان جم تعطیل اعلام شده بود.

گفتنی است بر اساس اعلام استاندار بوشهر، طی هفته جاری شاهد بارندگی شدید و بی‌سابقه‌ای در استان خواهیم بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز