اخاذی از خارجی‌ها در لباس مامور پلیس

۱۳۹۸/۰۹/۲۴ - ۱۳:۵۶:۳۸
کد خبر: ۹۳۶۷۸۹
اخاذی از خارجی‌ها در لباس مامور پلیس
پسر جوان سوار بر خودروی پژو پرشیا سفید رنگ در منطقه لواسانات اقدام به اخاذی از طعمه هایش که بیشتر افراد خارجی بودند می‌کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سرگرد حسن الهی رییس، کلانتری ۱۶۶ لواسانات گفت: چندی قبل در تماس و مراجعه چند مرد که بیشتر آن‌ها اهل کشور‌های همسایه بودند از گرفتار شدن در دام سرقت یک مرد مامورنما خبر دادند.

وی افزود: ماموران عملیاتی کلانتری در تحقیق از طعمه‌های سارق مامورنما پی بردند که مرد جوانی سوار بر خودروی پژو پرشیا سفید رنگ، مجهز به چرا ال‌ای دی گردان، بلندگو، آژیر و تابلو ایست است جلوی خودرو‌ها را که بیشتر مسافران اتباع خارجه سوار بر آن هستند را گرفته و اقدام به اخاذی از آن‌ها می‌کند.

سرگرد الهی ادامه داد: ماموران کلانتری با توجه به اطلاعات به دست آمده شروع به گشت زنی در منطقه استحفاظی خود کردند که روز شنبه ۲۳ آذر در منطقه لواسانات شروع خودروی پژو پرشیا سفید رنگ که مجهز به چراغ ال‌ای دی گردان پلیس بود را مشاهده کردند و قبل از اینکه راننده خودرو پا به فرار بگذارد ماموران در یک عملیات غافلگیرانه موفق به متوقف کردن خودرو شدند.

این مقام انتظامی اظهار داشت: مرد مامورنما که جوانی ۲۷ ساله و فاقد سابقه کیفری است پس از دستگیری به سرقت‌ها و اخاذی هایش اعتراف کرد و متهم برای سیر مراحل قانونی در اختیار مقام قضایی قرار گرفت.

سرهنگ بهزاد هادی‌پور رییس بازرسی پلیس پیشگیری پایتخت در راستای این خبر با هشدار به شهروندان گفت: شهروندان به محض مشاهده مامور انتظامی و پلیس در ابتدا اقدام به رویت کارت شناسایی و حکم ماموریت مامور پلیس کنند و در مواردی که به موضوع و کارت شناسایی ماموران شک داشتند به طور جد با سامانه ۱۹۷ تماس بگیرند تا ماموران بازرسی با حضور در محل اقدام به بررسی دقیق ماجرا و بررسی کارت‌های شناسایی کنند.

نظر شما
پرونده ویژه