تندگویان در دیدار با اعضای مجمع سمن‌های جوانان استان فارس:

موضوع شناسه سمن‌های جوانان باید تا پایان دی ماه حل شود

۱۳۹۸/۰۹/۲۶ - ۲۰:۲۶:۳۵
کد خبر: ۹۳۷۹۹۷
موضوع شناسه سمن‌های جوانان باید تا پایان دی ماه حل شود
تندگویان در دیدار با اعضای مجمع سمن‌های جوانان استان فارس گفت: موضوع شناسه سمن‌های جوانان باید تا پایان دی ماه حل شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمدمهدی تندگویان در نشست با اعضای جدید مجمع سمن‌های جوانان استان فارس با تبریک و آرزوی موفقیت برای اعضای جدید به موضوع خانه جوانان استان فارس اشاره کرد و افزود: اوضاع خانه جوانان استان خوب است و چندین خانه جوان در نقاط مختلف استان فعال هستند.

وی با بیان این مطلب که در هیچ استانی اینقدر  خانه جوانان فعال نداریم، افزود: همچنین استان فارس رتبه اول کشور را در ساخت خانه جوانان دارد و هم مدلی که مدیرکل ورزش و جوانان استان در این حوزه انجام داده مدل خوبی است و کمترین چالش را دارد.

تندگویان با اشاره به آسیب خانه جوانان شیراز در ناآرامی های اخیر کشور، ادامه داد: خانه جوانان شیراز تنها خانه جوانی در کشور  بود که در اغتشاشات آسیب دید که باید از امکانات استانداری و نهادهای دیگر در بازسازی آن استفاده کرد.

وی با اشاره به مشکلات ساختاری تشکل‌های جوانان تا دو سال پیش، افزود: تا دو سال گذشته هیچ زیرساختی و هیچ توجه و قانون و ساختار مناسبی برای سمن‌های جوانان نبود که در عرض همین دو سال با ایجاد ساختار ملی و قانونی سمن‌های جوانان نگرش کلی نسبت به سمن‌های جوانان تغییر کرد و نگاه جدیدی به وجود آمد که پیشرفت آن به اندازه ۱۵ سال است.

معاون امور جوانان با بیان این که بخشی از  انتظارات از مجمع ملی سمن‌های جوانان برآورده نشده، گفت: کارهای خوبی در این دوره انجام شد و چون اولین دوره بود و مشکلات زیادی وجود داشت بخشی از کاستی‌ها و کم کاری‌ها پذیرفتنی است اما بخشی از انتظارات که به عملکرد اعضا و باور این جایگاه برمی گردد برآورده نشد که امیدوارم در دوره بعدی این مجمع این کاستی‌ها برطرف شود.

وی ادامه داد: حوزه جوانان الان یک ساختار ملی غیر دولتی و قانونی با تصویب شورای عالی جوانان دارد که باید از این ساختار و جایگاه قانونی برای گسترش فعالیت‌های سمن‌ها و پیگیری امور جوانان کل کشور استفاده شود.

IMG_20191217_164551_753

معاون امور جوانان تصریح کرد: وظیفه ما به عنوان دولت ایجاد یک ساختار قانونی برای سمن‌ها بود که هیچ شخصی نتواند این نهاد عمومی قانونی را نادیده بگیرد و حالا که این ساختار ایجاد شده انتظار می‌رود خود جوانان و تشکل‌ها آن را جدی بگیرند و وارد کارهای بزرگ کشوری شوند.

 تندگویان با طرح این سوال که خروجی این تشکیلات (مجمع ملی سمن‌های جوانان)  چیست؟ افزود: انتظار می‌رود اعضای این مجمع ضمن پیگیری امور تشکل‌ها، مسئول پایش و پیگیری مطالبات کل جوانان استان باشند. انتظارم از مجامع استانی و ملی این است که جلسات منظم با خروجی مشخص داشته باشند و به صورت مستقل برای کار با نهادهای مختلف وارد مذاکره و قرار داد شوند.

وی با تاکید بر رفتار مدنی از سوی سمن‌های جوانان افزود: سمن‌ها باید مطالبات و درخواست‌ها از نهادهای مختلف را مکتوب کنند و رفتار مدنی داشته باشند تا بتوانند از طریق ما با نهادهایی که به سمن‌ها توجه نکرده‌اند برخورد کنند.

تندگویان ادامه داد: برای برگزاری ستاد ساماندهی استان‌ها از معاون اول دستور مستقیم گرفتیم تا استانداران این ستاد را با هیچ جلسه‌ای تلفیق نکنند.

معاون امور جوانان همچنین به موضوع امریه سمن‌های جوانان اشاره کرد و افزود: موضوع امریه سمن‌های جوانان دستاوردی بزرگ  بود که مقام معظم رهبری با تائید آن شانیت بزرگی به سمن‌های وزارت ورزش و جوانان بخشیدند.

معاون امور جوانان با بیان این مطلب که موضوع ثبت شناسه سمن‌های جوانان با توجه ویژه و دستور صریح معاون اول ان شاءالله به زودی حل خواهد شد، گفت: گزارش‌های منظم هفتگی از استان‌ها در رابطه با ثبت شناسه سمن‌ها خواهیم گرفت و به معاون اول رئیس جمهور ارائه می‌کنیم. مهلتی که معاون اول برای حل این موضوع در کشور تعیین کرده، تا پایان دی ماه است و این موضوع باید حل شود.

وی با بیان این مطلب که باید همیشه با یک چشم اندازی خدمت کنیم که شرمنده آیندگان نباشیم، گفت: اگر مجمع در استانی کم کاری کند و سمن‌های استان از مجمع آن استان ناراضی باشند از طریق مجمع ملی و کمیته انضباطی با آن برخورد می کنیم.

تندگویان با اشاره به تعامل خوب معاونت امور جوانان با مدیران کل استان‌ها، افزود: در این دو سال آنقدر با مدیران کل استانی هماهنگ شده‌ایم و تعامل خوبی داریم که حس می‌کنیم تحولی بزرگی در حوزه جوانان در سطح ستاد و ادارات کل استانی رخ داده است.

وی با اشاره به ناآرامی های اخیر کشور گفت: تنها حوزه‌ای که در این اتفاقات دستگیری نداشته حوزه تشکل‌های جوانان وزارت ورزش و جوانان بوده پس نتیجه می‌گیریم اگر به جوانان جایگاه بدهیم و اعتماد کنیم می‌توان از اعتراضات و ناآرامی‌های آنها جلوگیری کنیم.

تندگویان اظهار داشت: دیدگاه کار تشکلی را با ورود به حوزه اشتغال آنها تغییر دادیم و آن را از دیدگاه کار داوطلبانه صرف خارج کردیم.

معاون امور جوانان با تاکید بر حضور جوانان در تصمیم‌گیری‌های مربوط به خود آنها، افزود: جوانان باید در شوراهای عالی کشور حضور داشته باشند و تصمیم‌گیری‌هایی که مربوط به خود آنهاست مشارکت کنند که ما این موضوع را از طریق مسئولان دولتی پیگیری می‌کنیم.

وی همچنین در دیدار با سمن‌های جوانانی که در موضوع کمک به سیل‌زدگان حضور فعال و موثر داشته‌اند، با تشکر از فعالیت‌های موثر آنها افزود: در شورای اجتماعی کشور همه فعالیت‌های تشکل‌ها در موضوع کمک به سیل‌زدگان و زلزله‌زدگان گزارش و معرفی کرده‌ایم و الان همه وزارتخانه‌ها و نهادها فعالیت‌های سمن‌های جوانان در موضوع امداد و نجات را می‌شناسند.

تندگویان افزود: پیشنهاد می‌دهم روی موضوعاتی که ستاد بحران توجه نکرده تمرکز کنید و خود این شبکه موضوعات بحران خیز کشور را شناسایی و برای آن راه حل پیدا کنند. اگر در این حوزه بتوانیم تمرین هم داشته باشیم و برای مقابله با بحران آماده باشیم کار بسیار ارزشمندی انجام خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز