وزیر علوم:

فوت دانشجویان اهواز در دست بررسی است

۱۳۹۸/۰۹/۲۷ - ۰۸:۱۸:۳۹
کد خبر: ۹۳۸۰۴۳
فوت دانشجویان اهواز در دست بررسی است
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: فوت دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز اکنون در دست بررسی است و از همکاران درخواست شده درباره سوابق تحصیلی این دانشجویان تحقیق کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ منصور غلامی، درباره ورود وزارت علوم به پرونده فوت دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار داشت: این اتفاقات، خبرهای ناگواری است که رخ می‌دهد و بخش های مربوطه حساس تر می شوند.

وی افزود: از همکاران درخواست شده سوابق تحصیلی این دانشجویان را در حیطه مسائل شخصی خاص در دانشگاه یا مجموعه دوستان شان بررسی کنند تا مشخص شود از موضوعی نگرانی یا ناراحتی داشته اند یا خیر.

وی درباره فوت یکی از دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز تاکید کرد: علت فوت هنوز مشخص نشده است چرا که دانشجو ساعت ۱۱ شب شخصاً خوابگاه را ترک کرده و دیگر بازنگشته است و بررسی مسائل جنایی آن وظیفه پلیس است.

وزیر علوم با بیان اینکه مراکز مشاوره دانشجویی از گذشته در دانشگاه ها فعال شده است، گفت: رویکردی که در سال های اخیر در پیش گرفته ایم پایش محیط های دانشجویی بود و نه صرفاً مراجعه البته قبلا اعلام می شد هر دانشجویی که به مراکز مشاوره مراجعه کرد مورد مشاوره و راهنمایی قرار گیرد.

غلامی ادامه داد: در سال های اخیر، رویکرد مراکز مشاوره پایشی مدنظر قرار گرفته است به این نحو که از طریق مسوولان، استادان، خانواده و دوستان این دانشجو در جریان مشکلات یا نگرانی های خاص او قرار بگیرند تا در موارد خاص به او کمک کنند.

وی با اشاره به اثرات مراکز مشاوره بر حل مشکلات دانشجویان، خاطرنشان کرد: گزارش ها حاکی از آن است که گروه های مشاوره توانسته اند موارد زیادی از این مسائل را حل کنند اما گاهی اوقات هم افراد یا خودشان رغبتی برای حل کردن مسائل شان نشان نمی دهند یا بروز و ظهور نداشته که به آن حساس شده و پیگیری کنند.

این مقام مسئول وزارت علوم اظهار داشت: ریشه و علل این مسائل را برای بازنگری در روش های پیش روی مان بررسی می کنیم.

حدود ۲ هفته پیش ۲ دانشجوی دانشگاه شهید چمران اهواز اقدام به خودکشی کردند که مسوولان دانشگاه توضیحاتی در خصوص این خودکشی ها ارائه دادند.

همچنین یک تیم روان‌کاو بلافاصله از سوی وزارت علوم به خوابگاه‌های دانشگاه شهید چمران اعزام شدند تا موضوع را بررسی کنند.

عصر روز دوشنبه نیز خبری مخابره شد که یک دانشجوی پسر رشته داروسازی در کلاس درس دانشگاه علوم پزشکی اهواز بدون علائم تنفسی و قلبی پیدا و به بیمارستان گلستان اهواز منتقل شد.

با وجود انجام عملیات CPR (احیای قلبی، ریوی) این دانشجو فوت شده بود.

همچنین یک دانشجوی دختر رشته پزشکی از این دانشگاه در خواب فوت کرده بود.

به گفته فرهاد ابول نژادیان رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز، علت فوت این دانشجویان در دست بررسی است و کمیته بحران با حضور جمعی از پزشکان در این دانشگاه تشکیل شده است.

نظر شما