معاون شهردار تهران خبر داد:

ارائه ایده ساخت خانه‌های ۲۵ متری / بازنگری طرح تفصیلی شهر تهران با همکاری یکی از دانشگاه‌ها/ ۳۰ درصد سوخت پراکنده در هوای تهران از سرمایش و گرمایش ساختمان‌هاست/ تا پایان سال برچسب انرژی به ساختمان‌های تهران می‌آید

۱۳۹۸/۰۹/۲۷ - ۰۸:۳۴:۴۱
کد خبر: ۹۳۸۰۵۰
ارائه ایده ساخت خانه‌های ۲۵ متری / بازنگری طرح تفصیلی شهر تهران با همکاری یکی از دانشگاه‌ها/ ۳۰ درصد سوخت پراکنده در هوای تهران از سرمایش و گرمایش ساختمان‌هاست/ تا پایان سال برچسب انرژی به ساختمان‌های تهران می‌آید
معاون شهردار تهران با اشاره به ساخت خانه‌های ۲۵ متری از اعمال برچسب انرژی در ساختمان‌های تهران تا پایان سال خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ عبدرالرضا گلپایگانی، معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران در نشست خبری خود گفت: شهردار تهران با شعار تهران شهری برای همه، فعالیت خود را آغاز کرد. شهر قرار است در همه وجوه زندگی بهتر، به همه مردم تهران توجه کنند و مردم در مدیریت مداخله کنند.

او افزود :کیفیت محیط شهری و ارتقا پیدا کرده است. همچنین بحث شفاف‌سازی اهمیت زیادی دارد. از این رو بنا است ساختمان سازی به سمت مهندسی سازی برود.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه در این دوره تصمیمات دشوار گرفته است گفت: قانون مداری یکی از مواردی است که بدان توجه بسیاری کرده ایم. قانون مداری یک وظیفه عملی و اخلاقی و شرعی است.

گلپایگانی تصریح کرد: همه ما افرادی که به قانون پایبند هستند بیشتر از افرادی که به قانون پایبند نیستند دوست داریم حتی رفتارهای ترافیکی همین‌گونه است.  رعایت چراغ قرمزها در این معاونت اهمیت زیادی داشته و یکی از سخت‌ترین کارها است.

او بیان کرد: حوزه شهرسازی و طرح های شهری یکی از محورهای کلیدی این حوزه است.  در سال گذشته تقریبا ۱۹۹ مورد موضوعی و موضعی به تصویب کمیسیون ماده ۵ و شورای عالی معماری رسانده ایم. خانه باغ‌ها، پادگان ۰۶، پهنه کمربند تهران، ذخیره سازی زمین ها در نوسازی شهر در طرح تفصیلی منطقه ۲۲ از آن جمله است.

او بیان کرد: بازنگری طرح تفصیلی را با همکاری یکی از دانشگاه ها آغاز کرده ایم.

گلپایگانی با تاکید بر مهندسی سازی ساختمانها افزود : هزینه سنگینی در ساختمانها برای نما صورت می‌گیرد اما می توانند با هزینه اندک ایمن سازی هم صورت بگیرد.

معاون شهردار تهران اظهار کرد:  به سمت ساختمان های سبز رفتیم تا پایان سال موضوع برچسب انرژی را با هماهنگی همه نهادها به نتیجه خواهیم رساند. اگر بتوانیم مصرف انرژی در ساختمان‌ها را کاهش دهیم حتماً هوای تهران پاک تر خواهد بود. ۳۰ درصد سوختی که در تهران است از محل سرمایش و گرمایش ساختمان ها خواهد بود.

او در رابطه با صدور پروانه افزود : صدور پروانه در سال گذشته از نظر تعداد حدود ۱۷ درصد کاهش داشته است اما تا کنون حدود ۹۵ درصد از بودجه عوارض صدور پروانه تامین شده است.

به گفته گلپایگانی بخش هایی از صدور پروانه به صورت هوشمند در آمده است.

او در رابطه با ساخت خانه های ۲۵ مترو افزود: ایده آپارتمان های کوچک اندازه را دادیم و این مسئله در همه کلان شهرهای دنیا وجود دارد. این امر یک ضرورت است و انتخاب نیست. اگر سرمایه ها هدایت نشود به سمت ساخت خانه و خانه خالی می رویم.

گلپایگانی تاکید کرد: بحث آپارتمان های کوچک فقط برای افراد کم درآمد نیست بلکه زوجین جوان می توانند در ابتدای زندگی این خانه ها را داشته باشند. برای سکونت دانشجویان هم باید به فکر باشیم. ما برای فضای سکونت جوانان چه فکری کرده ایم؟ برای طبقه پیر مرد و پیر زن که قدرت آپارتمان های بزرگ مقیاس ندارند چه فکری کرده ایم و این اتفاق در همه کلان شهرهای تهران رخ داده است.قرار نیست شهرداری ساختمان سازی کند بلکه مشوق ها و مجوزها را برعهده دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز